چاپ این صفحه

رئیس اتاق کاشان در دومین نشست کمیسیون حل اختلاف مالیاتی چتر مالیاتی در کشور گسترش یابد

محمود تولایی رئیس اتاق کاشان معتقد است مالیات حق حقه حاکمیت است و باید پرداخت شود ولی این پرداخت باید بدون تبعیض و با عدالت همراه باشد.

دومین جلسه کمیسیون مالیاتی اتاق کاشان با حضور نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، رئیس و نمایندگان اتاق در هیات حل اختلاف مالیاتی اتاق کاشان، نمایندگان دادگستری سه شهرستان کاشان، آران وبیدگل و نمایندگان سازمان مالیاتی در محل این اتاق برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان در این جلسه با تاکید بر گسترده تر شدن چتر مالیات اظهار داشت: نگاه اتاق این است که مالیات حق حقه حاکمیت است و باید پرداخت شود ولی این پرداخت باید بدون تبعیض و با عدالت همراه باشد.

محمود تولایی افزود: اوضاع دادرسی کشور اوضاع خوبی نیست به همین دلیل وزیر اقتصاد سال جاری را سال رسیدگی دادرسی مالیاتی قرار داد. دعواها در اصل پرداخت مالیات نیست بلکه مودیان  بر سهم خود در پرداخت مالیات مشکل دارند. این هیئت ها با بررسی مشکلات پرونده ها و در نهایت رعایت آنچه انصاف است مالیات را تعیین خواهد کرد.

رئیس کمیسیون مالیاتی اتاق ایران گفت: طی چند سال گذشته رکود باعث شده تا دولت وابستگی ها به نفت را کاهش و مالیات را 300 در صد افزایش دهد و این سهم مالیاتی در استانها و بعد شهرستانها عملیاتی شد در حالی که درآمد بنگاهها کاهش و هیچگونه افزایشی نداشته است. این فشار خود باعث بالا گرفتن دعاوی مالیاتی شد، در صورتی که قرار قانون گسترش چتر مالیاتی بود و افرادی که از مالیات فرار میکردند شناسایی شوند.

تولایی با اشاره به اینکه دادرسی مالیاتی در حوزه کسب و کار نیازمند تغییر است، گفت: در اکثر دنیا دادرسی مالیاتی در خارج از اداره دارایی برگزار می شود. اتاق کاشان در این راستا با جدیت موضوع دادرسی مالیاتی را پیگیری می کند و با تشکیل این جلسات و حضور نمایندگان دارایی تلاش دارد تا رای ها  با انصاف داده شود.

وی گفت: به دلیل عدم رسیدگی های لازم از نگاه مودیان از ابتدای سال جاری علاوه بر هیات های 251 مکرر تهران، در تمامی استانها هم این هیات ها تشکیل شده تا مودیانی که متقاضی طرح پرونده در هیات را دارند ادله کافی برای اثبات ادعای خود داشته باشند.

رئیس اتاق کاشان با بیان این که در این منطقه، عمده ترین محصول تولیدی فرش با مواد اولیه وارداتی است و بیشتر از هرکجا در معرض تهدید است، بیان کرد: ما امروز بحران شدیدی در کشور داریم و امیدواریم با مدیریت بهتر از این بحران بگذریم. امروز وحدت همگانی میخواهیم تا 70 هزار نان آور بیکار نشوند.

 
چاپ این صفحه