چاپ این صفحه

بزودی محقق می‌شود؛ منطقه آزاد ماکو قطب تولید پوشاک،کیف و کفش

غلامرضا سلیمانی در مراسم روز ملی صنعت و معدن با اشاره به عزم مسوولان منطقه آزاد ماکو برای اشتغال زایی و توسعه تولید افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو در این راستا از واحدهای صنعتی خصوصی، سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،  سلیمانی گفت: دستگاه های اجرایی و خدماتی منطقه برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران و مقابله با تحریم های دشمنان باید منعطف باشند تا واحدهای تولیدی در این زمان سخت دچار مشکل نشوند.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: آزادراه تبریز - بازرگان و اتصال ماکو به راه‌آهن سراسری کشور، 2 طرح عمرانی مهم این سازمان در حوزه زیرساختی به شمار می رود.


سلیمانی کمبود نقدینگی و تامین سرمایه در گردش را مشکل 70 درصد از واحدهای تولیدی دانست و افزود: باید به خلق ارزش افزوده در بخش صنعت و معدن توجه داشته باشیم و قیمت تمام شده تولید را کاهش دهیم.


در ادامه این مراسم از واحد های تولیدی نمونه ماکو تجلیل شد و همچنین دکتر سلیمانی از واحدهای فعال شهرک صنعتی ماکو بازدید کرد.منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیائی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است. 


مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است. 


منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

 
 
چاپ این صفحه