چاپ این صفحه

ورود روستاییان به چرخه تولید پوشاک از پاییز

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از آغاز تولید پوشاک در مناطق محروم و روستایی در طرح تولید پوشاک از آذرماه سال جاری خبر داد.

فرشاد مقیمی  با اشاره به تفاهم‌نامه صورت گرفته بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، سازمان برنامه و بودجه و بانک کشاورزی اظهار کرد: پس از امضای تفاهم‌نامه طرح توسعه تولید پوشاک در مناطق محروم و روستایی ساختار طرح نیز مشخص و قرار شد تولیدکننده روستایی همراه با شرکت پشتیبان استانی و شرکت پشتیبان ملی کار خود را آغاز کند.

 

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در این طرح قرار بر این شده روستاییان فقط در مقوله دوخت پوشاک اقدام کنند و هیچ دغدغه‌ای در ارتباط با تامین مواد اولیه و بازار فروش نداشته باشند تا به این ترتیب مشارکتی ملی در تامین بازار ۱۲ میلیارد دلاری پوشاک کشور شکل بگیرد.

 

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به فعالیت شرکت پشتیبانی و استانی شرکت پشتیبانی ملی در طرح توسعه تولید پوشاک در مناطق محروم و روستایی بیان کرد: قرار شده شرکت پشتیبان استانی موضوعات برش کاری با تجهیزات روز، تامین مواد اولیه، جمع‌آوری، شست‌وشو، بسته‌بندی و فروش را انجام دهد و شرکت پشتیبان ملی نیز به مباحثی نظیر تحقیقات میدانی، طراحی لباس و مد، برندسازی، بازارسازی در داخل و خارج کشور، نظارت و ایجاد فروشگاه زنجیره‌ای برای فروش بپردازد.

 

وی با اعلام اینکه روستاییان از آذرماه سال جاری تولید پوشاک را به‌صورت سازماندهی شده آغاز می‌کنند و در بهمن‌ماه محصولات تولید شده روانه بازار می‌شوند، گفت: باید بدانیم که بازار پوشاک در کشور معادل ۱۲ میلیون دلار است و طی چند سال آینده تا ۲۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت؛ بنابراین باید در راستای تامین بخش عمده‌ای از این ظرفیت گام برداریم.

 
 
چاپ این صفحه