چاپ این صفحه

اقدامات دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت معدن و تجارت در مبارزه با قاچاق در این صنعت

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: تمهیدات خاصی درزمینه مبارزه با قاچاق در این صنعت به‌ویژه از طریق تهیه بسته حمایتی تولید و تجارت صنعت نساجی و پوشاک در حال انجام است.

افسانه محرابی نوع کالای صنعت نساجی را بسیار قاچاق پذیر دانست و افزود: صنعت نساجی از این لحاظ آسیب‌دیده است.

 

به گزارش  عصرفرش، وی با تقدیر از ازتلاشهای جدی حجت الاسلام سید ناصرموسوی لارگانی  درخصوص رفع مشکلات این صنعت افزود: اجرایی شدن دستورالعمل واردات پوشاک بر اساس صدور گواهی فعالیت، تعامل با گمرک به شکل محدود کردن واردات ، استقرار گمرکات کشور در مبادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پیگیری حذف یکسری معافیت حقوق گمرکی کالاهای نساجی پوشاک (پتو، پارچه و پوشاک) که از طریق کول بری، ملوانی وته لنجی برای  مرزنشینان  انجام می‌شود و همچنین پیگیری محدودیتهای اعمال شده برای واردات پوشاک به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و گسترش آن به سایر کالاهای هدف برخی از این اقدامات است.

 

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت معدن و تجارت، در ادامه پیگیری، اجرایی شدن برنامه ساماندهی تولید وتجارت صنعت نساجی به‌منظور تسهیل و فراهم نمودن بستر مناسب برای بازسازی و نوسازی واحدهای موجود و ایجاد واحدهای جدید را از دیگر اقدامات این دفتر درراستای مبارزه با قاچاق در صنعت نساجی برشمرد.

 

 محرابی، انجام این اقدامات در صنعت کفش را نیز با تشکیل کارگروه ساماندهی و ارتقای این صنعت یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه پتانسیل ما ازنظر مواد اولیه در این صنعت بسیار بالاست ولی متأسفانه سال‌های سال صنعت چرم ماضعیف و ضعیف ترشده و در مرحله تولید سالامبور که ارزش‌افزوده خیلی پایینی دارد صادرمیشود بحث نوسازی و بازسازی صنعت چرم را در این زمینه در آینده نزدیک خواهیم داشت تا پس از تولید چرم ارتقای صنعت کفش را شاهد باشیم.

 

وی، اجرایی نمودن طرح شناسه و رهگیری موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ساماندهی نظام واردات و تولید و عرضه، حمایت‌های تعرفه‌ای را ازدیگراقدامات در حال انجام برای مبارزه با قاچاق در صنعت نساجی عنوان کرد.

 

به گفته وی، ارتباط تنگاتنگ دولت  با بخش خصوصی عامل مهمی در رسیدن به موفقیت‌های بیشتر و ارتقاء این صنعت می باشد که اگر ما بتوانیم به‌درستی و به‌جا عمل کنیم حرفی برای گفتن در این بازار خواهیم داشت.

چاپ این صفحه