چاپ این صفحه

دو عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و مشاور اتاق از اهمیت راه اندازی خانه تشکل ها می گویند: خانه تشکل های اتاق تهران، محلی برای حضور اعضا خانواده اقتصادی کشور

وقتی اسم خانه می آید یعنی اینکه ما با فضای امنی برای حضور افراد و اعضا یک خانواده در کنار هم رو به رو هستیم و حالا باید توجه داشت که اعضا خانواده اقتصادی کشورمان همین تشکل ها هستند

 اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در راستای رسیدن به یکی از اهداف اصلی خود که توانمندسازی تشکل های اقتصادی و استفاده از پنانسیل ها و ظرفیت های این تشکل ها است، ساختمان اتاق تشکل های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور را افتتاح کرد. درباره اهمیت این موضوع با دو عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و مشاور اتاق گفت و گو کرده ایم:  

حسن عابدی جعفری عضو هیات نمایندگان اتاق تهران: توانمندی بخش خصوصی در کشور اصل است و اگر بخش خصوصی توانمند نباشد واگذاری های مسئولیت های دولت به بخش خصوصی هم به نتیجه نمی رسد و عقیم باقی می ماند. حالا در این بین وقتی بخش خصوصی توانمند می شود که از تمام ابزارهایش بتواند استفاده بکند و همه کسانی که زیر مجموعه اش هستند دور هم جمع شوند و شاهد یک وحدت و یگانگی باشیم. حالا تشکل های زیر مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آن هایی که هستند و آن هایی که در آینده عضو می شوند، متعدد و متنوع هستند و حالا هر چقدر اتاق بتواند این تشکل ها را بیشتر جذب کند، توانمندی اش برای ایفای نقش اقتصادی در کشور افزایش خواهد یافت. خانه تشکل ها در واقع جزو بهترین ابزارهایی است که اتاق می تواند استفاده کند در تجمیع فعالیت های این تشکل ها و حتما بااین کار توانمندی اتاق و بخش خصوصی برای پذیرفتن مسئولیت ها افزایش خواهد یافت.

محمد رضا زهروندی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران: ما هیچ راهی نداریم برای برون رفت از این بن بست اقتصادی و حتی مسائل سیاسی و اجتماعی به جز اینکه نگاه ویژه ای به تشکل ها در سطوح مختلف داشته باشیم؛ تشکل ها از برآیند فکری اعضایی که عضو آن هستند شکل می گیرد و در واقع اقتصاد، صنعت و... کشور در دستان این تشکل ها است. اما کجا می توان به این تشکل ها و دیدگاه ها و نظرات آن ها توجه کرد و از آن برای پیشرفت کشور و حل و فصل مشکلات بهره برد؟ حتما خانه تشکل ها می تواند، نقطه مناسبی برای این هم پیمانی باشد، وقتی اسم خانه می آید یعنی اینکه ما با فضای امنی برای حضور افراد و اعضا یک خانواده در کنار هم رو به رو هستیم و حالا باید توجه داشت که اعضا خانواده اقتصادی کشورمان همین تشکل ها هستند و وقتی زیر یک سقف جمع می شوند می توانند به راهبردهای مشترک برسند، مشکلاتشان را با هم مطرح کنند، به نظرهای واحد برسند و حتی تضادها را با صحبت کردن به خوبی حل کنند و به راه حل های مشترک برسند. اما شاید سوال باشد که نقش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در این بین چه خواهد بود که پاسخ آن روشن است، اتاق تشکل، تشکل های اقتصادی در کشورما است و عنوان رهبری و هدایت گری دارد و نقش سازمان دهی تشکل را برعهده داشته و دارد و اصلا شکل گیری اتاق تشکل ها در زیر مجموعه اتاق در واقع تحقق یکی از اهداف مهم این نهاد بوده که در اساسنامه آن هم مورد تاکید قرار گرفته است.

شاهرخ ظهیری مشاور اتاق تهران: راه اندازی خانه تشکل ها از سوی اتاق اقدام بسیار مهمی است که حتی می توانم بگویم خیلی دیر اتفاق افتاده است؛ اصلا وقتی ما از جامعه مدنی حرف می زنیم یعنی جامعه ای که خود مردم در خطوط مختلف و با تخصص های گوناگون کشور را اداره کنند و پایه ی حضور قوی مردم و تقش آفرینی آن ها تشکل ها است؛ تشکل ها در تمام جهان به دولت قدرت می دهند، بنابراین بسیار، بسیار خوشحال هستیم که در اتاق تهران راه اندازی خانه تشکل ها را شاهدیم و باید با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های تشکل های مختلف به دنبال راهبردهایی برای حل مشکلات اقتصادی کشور باشیم.

چاپ این صفحه