چاپ این صفحه

توسعه در صنعت پوشاک با سرکوب برابر است

در کشورهای پیشرفته از صنایعی که بتوانند خود را توسعه دهند حمایت بیشتری می‌شود درحالی‌که تولیدکنندگان ایرانی با اندکی پیشرفت باید جوابگوی مسئولان باشند و خرواری از هزینه‌ها بر سر آن‌ها خراب می‌شود.

سیاوش اسماعیل‌پور بیان کرد: تولیدکنندگان پوشاک ایرانی خودجوش هستند و این صنعت متولی ندارد بنابراین کسی که صاحب سرمایه باشد باید خود کیفیت محصولات خود را بالا ببرد و با برند سازی محصول خود را صادر کند.

 

به گزارش پایگاه خبری گسترش، وی افزود: موانع بسیار زیادی در صنعت پوشاک وجود دارد و تااندازه‌ای در این حوزه مشکلات وجود دارد که دیگرکسی رغبتی برای فعالیت در این حوزه ندارد چراکه قوانین به‌گونه‌ای در نظر گرفته‌شده که به‌جز اینکه برای تولید مزاحمت ایجاد می‌کند، کاربرد دیگری ندارد.

 

اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران به‌جای اینکه در این حوزه فعالیت کنند معمولاً ترجیح می‌دهند سرمایه خود را در بانک ذخیره کنند، اظهار کرد: برای اینکه بتوان از سرمایه به سودآوری رسید نیاز به تبلیغات و برندسازی در  صنعت پوشاک وجود دارد که با شرایط فعلی عرصه برای تولیدکننده داخلی تنگ‌شده و باید هزینه‌های غیرمتعارفی ازجمله مالیات و تأمین اجتماعی را پرداخت کنند.

 

این کارشناس صنعت پوشاک اظهار کرد: بسیاری از تجهیزات صنعت نساجی فرسوده شده است و اگر تولیدکننده بخواهد کسب‌وکار خود را توسعه دهد هزینه‌ها به‌صورت تصاعدی بالا می‌رود، بر اساس قانون کار تولیدکنندگان صنفی از پرداخت مالیات کارگران برای ۵ نفر معاف هستند اما از این تعداد زیادتر را باید مالیات پرداخت کنند، که پرداخت چنین هزینه‌هایی برای تولیدکنندگان صنعت پوشاک امکان‌پذیر نیست.  

 
 
چاپ این صفحه