چاپ این صفحه

تشکیل شرکت‌های توسعه پوشاک در 5 استان کشور

غلامرضا سلیمانی در نشست خبری رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با خبرنگاران تصریح کرد: سند راهبردی صنعت پوشاک کشور در تعامل با دفتر توسعه پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تولیدکنندگان صنفی و صنعتی پوشاک کشور تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه این سند 20 برنامه جدی برای پوشاک کشور دارد، افزود: مبارزه با قاچاق یکی از برنامه‌های جدی این سند است و در این آیین نامه، دولت تصویب کرد تا برندهای خارجی بخشی از تولید خود را در داخل کشور انجام دهند و بخشی از آن را صادر کنند.

 

​به گزارش شاتا، سلیمانی در ادامه به موضوع شهر پوشاک اشاره کرد و گفت: در 8 شهر کشور راه اندازی شهر پوشاک مدنظر است که مراحل آن در حال انجام است.

 

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با تشریح مدل شرکت‌های توسعه ای پوشاک در استان‌های کشور یادآور شد: در این مدل در استان‌های گیلان، اردبیل، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و همدان یک شرکت توسعه پوشاک شکل می‌گیرد تا متولی طراحی، آموزش، تهیه مواد اولیه و برش شود. از سوی دیگر در شهرهای کوچک و روستاها کارگاه‌های دوزندگی صنعتی شکل می‌گیرد که برای هر استان راه اندازی 10 کارگاه در دستور کار است.

 

سلیمانی با اعلام اینکه در حال حاضر این شرکتها در 5 استان کشور شکل گرفته است، گفت: طرح‌های توجیهی دو استان برای دریافت تسهیلات و منابع مالی بانکی تهیه شده است و طرح توجیهی شرکت‌های سه استان دیگر نیز تا بیستم این ماه تهیه و به بانک کشاورزی ارسال می‌شود. البته وام‌های درنظر گرفته شده برای شهرهای کوچک و روستایی در هر استان ذیل این برنامه قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه نوع پوشاک مخصوص در هر استان نیز مشخص شده است، اضافه کرد: از دل این شرکت‌های استانی یک شرکت ملی شکل می گیرد. با انجمن طراحی ایران قرارداد بسته شده است و انجمن چرخ دوزهای کشور نیز با شرکت‌های خارجی تأمین کننده ماشین آلات تفاهم نامه در جهت تأمین تجهیزات و آموزش آن را بسته اند.

 

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به اینکه برای هر شرکت استانی نیز مراکز و شرکت فروش در همان استان تدارک دیده خواهد شد، گفت: هر شرکت استانی 150 نفر اشتغال دارد و در هر کارگاه صنعتی دوزندگی در شهرهای کوچک و روستاها حداقل 66 تا 100 نفر دوزنده کار دوزندگی را انجام می دهند.

 
 
چاپ این صفحه