چاپ این صفحه

رییس انجمن صنایع نساجی ایران : اصفهان، قوی ترین رکن نساجی ایران است/ نگاه تخصصی به نمایشگاه باید مورد حمایت قرار گیرد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با مهندس بصیری رییس انجمن صنایع نساجی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، رییس انجمن صنایع نساجی ایران در این جلسه که به بهانه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان (از 26 تا 29 بهمن ماه سال جاری)، تشکیل شد، گفت: استان اصفهان سال های متمادی به عنوان قطب نساجی کشور مطرح بوده و قوی ترین رکن نساجی ایران در طول چندین دهه بوده است.
مهندس جمشید بصیری با اشاره به این که هر گونه معرفی صنایع کشور در شرایط فعلی کشور، حرکتی بسیار ارزنده است، ادامه داد: حرکت تولید کشور نباید قطع شود و به همین دلیل هر یک از صنایع کشور نیازمند تحول هایی هر چند کوچک هستند. 
وی مشکلات برگزاری نمایشگاه های تخصصی در شرایط فعلی را یادآور شد و افزود: در طول 54 سال فعالیت در صنعت نساجی، دهها نمایشگاه تخصصی در این حوزه را برنامه ریزی و مدیریت کردم و به سختی های این کار آشنا هستم اما همچنان معتقدم نمایشگاه ها سهم بسیار مهمی در پویا نگه داشتن صنایع کشور دارند. 
بصیری، تأکید کرد: درگیری های صنعت نساجی و مشکلات آن، گرفتاری های خود این صنعت نیست بلکه مشکلاتی است که به این صنعت تحمیل شده است. 
وی که سازنده ده ها واحد عظیم نساجی در ایران و از جمله کارخانه نساجی وطن اصفهان است، بیان داشت: ترکیه سالیان سال ضایعات شرکت پلی اکریل را از ایران می خرید اما به محض راه اندازی اولین کارخانه پلی استر در این کشور، ورود پلی استر را به ترکیه ممنوع کرد این در حالی است که ما در تمام دوره های مختلف، فرش قرمز برای واردات پهن کرده و صنعت داخلی را زمین زده ایم.  
رییس انجمن صنایع نساجی ایران در پایان آمادگی این انجمن برای حمایت از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی اصفهان را اعلام کرد و گفت: نگاه تخصصی به این نمایشگاه باید مورد حمایت قرار گیرد. 
همچنین مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در این جلسه گفت: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه، ارتقای صنعت نساجی استان اصفهان و کشور است و نه صرفاً دیدگاه های اقتصادی؛ 
علی یارمحمدیان، افزود: در این رویداد متخصصان این صنعت از استان های مختلف گرد هم آمده، آرا و نظرات خود را تبادل می کنند تا بخشی از مشکلات و دغدغه های این صنعت مرتفع شود.  
وی با بیان این که در صورت حمایت معنوی انجمن ها، تشکل ها و اتحادیه های مربوطه از این نمایشگاه های تخصصی، منافع آن به جامعه و اقتصاد کشور بر می گردد، گفت: استان اصفهان پس از تهران، تخصصی ترین نمایشگاه صنعت نساجی کشور را برگزار می کند و از استان های پیشرو در این زمینه است که این موضوع مورد اذعان مسوولان و متخصصان این حوزه قرار دارد. 
وی استفاده از ظرفیت تخصصی و اطلاع رسانی انجمن ها و تشکل ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: با توجه به ظرفیت های استان اصفهان در صنعت نساجی از طریق این نمایشگاه می توان راه حل هایی برای تقویت این صنعت یافت و رفع بخشی از مشکلات آن را متصور بود.

چاپ این صفحه