چاپ این صفحه

مرکز آمار ایران اعلام کرد رشد 6درصدی اقتصاد در 6ماهه نخست 96 تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار ایر

ان، رشد اقتصادی ایران در 6ماهه نخست سال جاری را 6 درصد اعلام کرده و برای دومین بار، کاهش سهم نفت در این شاخص کلان را نشان می‌دهد. بر این اساس رشد محصول ناخالص داخلی در 6ماهه نخست سال جاری با احتساب نفت به ۵,۶ درصد و بدون نفت به ۶ درصد رسیده است.

محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال 90 در 6ماهه نخست سال جاری بدون احتساب نفت 6درصد و با احتساب آن ۵,۶ درصد برآورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰ در 6 ماهه نخست سال جاری به رقم ۳۸۲۲۴۹۰ میلیارد ریال با نفت و ۳۰۵۷۲۲۲ میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است  درحالی‌که رقم مذکور در مدت مشابه سال قبل با نفت ۳۶۱۸۱۸۷ میلیارد ریال و بدون نفت ۲۸۸۴۳۰۱ میلیارد ریال بوده است.

نتایج مذکور حاکی از آن است که در بهار و تابستان سال جاری رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ۰,۹ ،  گروه صنعت (شامل: استخراج نفت خام و گاز طبیعی، سایر معادن، صنعت، انرژی و ساختمان) ۴.۴ و گروه خدمات ۷,۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد داشته است.

محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب ۱۵ بخش اصلی متشکل از ۴۲ رشته فعالیت انجام می‌شود که بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیر بخش‌های زراعت و باغداری، دامداری، جنگل‌داری و ماهیگیری، گروه صنعت شامل زیر بخش‌های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تأمین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان است و گروه خدمات شامل زیر بخش‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، هتل و رستوران، حمل‌ونقل و ارتباطات، واسطه‌گری‌های مالی، مستغلات، امور عمومی، آموزش، بهداشت و مددکاری و سایر خدمات است.

 
 
چاپ این صفحه