چاپ این صفحه

گزارشی از جلسه کمیته ریسندگی الیاف بلند انجمن صنایع نساجی ایران

کمیته ریسندگی الیاف بلند انجمن صنایع نساجی ایران عصر روز دوشنبه سیزدهم آذر ماه با حضور اعضای این کمیته در محل دبیرخانه انجمن صنایع نساجی ایران تشکیل جلسه داد.

در بخش آغازین این نشست، محمد مطهری با ارائه توضیحات مقدماتی از جلسات قبلی کمیته و پیگیری‌های انجام شده در این خصوص به موضوع پیگیری مشکل کم‌اظهاری در گمرکات پرداخت که این مسأله تا حدودی حل شده است و در خصوص مشکل ورود موقت نیز ایشان با اشاره به جلسات مشترک با آقای علی‌اکبر شامانی- مدیرکل دفتر صادرات گمرک- و صدور دستورالعمل جدید این سازمان از حل و فصل مشکل و تأمین نظر انجمن خبر داد.

دبیر کمیته ریسندگی الیاف بلند انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به موضوع جدیدی که گریبانگیر واحدهای عضو کمیته شده است به واردات تاپس اکرلیک اشاره نمود و میزان آمار واردات ماهیانه تاپس اکرلیک به طور میانگین از 596 تن در سال گذشته به 825 تن در سال‌جاری رسیده است‌؛ در حالی‌که بررسی‌ آمارهای بین‌المللی از حدود 300 تن در ماه خبر می‌دهد.

وی با اشاره به واردات تاپس سفید بالای هزار تن در ماه‌های مهر و آبان از ترکیه و عدم ثبت اطلاعات این محصول در شهریور ماه، شک و تردید برخی فعالان این صنعت نسبت به موضوع مذکور، به بررسی و تحلیل بیشتر آمارهای موجود پرداخت و امکان بداظهاری نخ اکرلیک به‌جای تعرفه تاپس اکرلیک را دور از ذهن ندانست و از حاضرین در جلسه برای بررسی و تحلیل این موضوع و اتخاذ راه‌حل مناسب برای آن یاری خواست.

مطهری با اشاره به نشست مشترک نمایندگان انجمن صنایع نساجی ایران با رئیس و معاونین سازمان امور مالیاتی، گزارش مختصری از نشست مذکور ارائه نمود و شرایط فعلی واحدها به دلیل مسائل و مشکلات مالیاتی را بسیار سخت و دشوار دانست و سخت‌گیری‌های ممیزان مالیاتی در اجرای دستورالعمل و قوانین موضوعه مالیاتی به خصوص در موضوع کد اقتصادی خریدار و فروشنده را به‌عنوان یکی از مشکلات جدی واحدهای تولیدی در شرایط رکود فعلی برشمرد.

پس از سخنان وی، اعضای کمیته به طور مفصل در خصوص مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده و صدور فاکتور رسمی و کد اقتصادی و هم‌چنین در خصوص مناطق آزاد و حجم قاچاق این مناطق، بحث و تبادل نظر به عمل آمد. در پایان مقرر شد تا هیأت رئیسه کمیته مذکور همچون گذشته پیگیر مسائل و مشکلات واحدهای عضو باشند و آقای مطهری به نمایندگی از این کمیته در جلسه روز دوشنبه هجدهم آذر با دکتر کرباسیان- وزیر اقتصاد و دارایی- حضور یابد.

همچنین در بخش پایانی این نشست، مهندس جمشید بصیری- رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران- گزارش مختصری از پیگیری‌های انجمن را به اطلاع حاضرین در نشست مذکور رساند و ابراز امیدواری نمود با اتحاد و یکپارچگی بیشتر اعضای انجمن، شاهد وقوع اتفافات خوب در آینده باشیم.

چاپ این صفحه