چاپ این صفحه

اعمال معافیت‌ کیلویی برای کالای همراه مسافر ممنوع شد

گمرک ایران بخشنامه جدیدی برای نحوه ورود کالای همراه مسافر به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد که بر اساس آن تمام گمرکات از اعطای معافیت مسافری بر اساس وزن کالا به‌صورت کیلویی منع شده‌اند.

گمرک ایران در بخشنامه جدیدی نحوه ورود کالای همراه مسافر را به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد.

بر اساس این بخشنامه تمامی گمرکات باید صرفاً بر اساس ماده ۱۳۸ آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی نسبت به اعطای معافیت اقدام کرده و از اعطای معافیت مسافری بر اساس وزن کالا به‌صورت کیلویی خودداری کنند.

در بند دیگری از این بخشنامه گمرکات موظف شده‌اند این رویه  را در سامانه مسافری مانند روال گذشته انجام دهند و جهت رفع ایرادات در این خصوص با هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدام کنند.

همچنین گمرکات باید نسبت به  ثبت مشخصات مسافر بر اساس گذرنامه و کنترل سقف کالای قابل ورود و حصول اطمینان از عدم استفاده قبلی از معافیت در طول سال، موضوع ماده ۱۳۸ آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی از طریق سامانه مزبور اقدام کنند. 

بر اساس این بخشنامه ارزش‌گذاری مسافری بر اساس ارزش‌های ثبت شده در سامانه ارزش کالایی گمرک (TSC) به آدرس tsc.irica.co امکان‌پذیر است.

در بند دیگری از این بخشنامه آمده است، گمرکات ضمن استقرار دستگاه‌های ایکس‌ری چمدانی، تا حدامکان باید با استفاده از ظرفیت‌های این دستگاه‌های کالاهای مسافری را ارزیابی کنند.

 
 
چاپ این صفحه