چاپ این صفحه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد آئین‌نامه پرداخت تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری اشتغال نهایی شد

وزیر کار می‌گوید: آئین‌نامه نحوه پرداخت تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسید و هفته آینده در هیات دولت بررسی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره زمان ابلاغ دستورالعمل نحوه تخصیص تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با هدف توسعه اشتغال روستایی و عشایری، گفت: دستورالعمل نحوه تخصیص منابع در کمیسیون اجتماعی دولت نهایی شده است.

علی ربیعی، افزود: پس از تصویب نهایی در کمیسیون اجتماعی دولت به‌احتمال زیاد هفته آینده یکشنبه یا چهارشنبه در دستور کار هیات دولت قرار خواهد گرفت.

ربیعی ادامه داد: آئین‌نامه تخصیص این منابع به تصویب رسیده است که بر همین اساس 50 درصد آن در سطوح ملی تخصیص داده خواهد شد و 50 درصد مابقی معادل ریالی 2500 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار استان‌ها و شهرستان‌ها و در سطوح استانی با تصمیم کارگروه‌های استانی تخصیص داده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 50 درصد از این منابع در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌گیرد، گفت: فرمانداری‌ها بر اساس مزیت‌ها و کسب‌وکارهایی که دارای پتانسیل اشتغال‌زایی هستند، تسهیلات را اختصاص می‌دهند.

وی همچنین درباره نقش تعاونی‌ها در زمینه ایجاد اشتغال و دریافت منابع صندوق توسعه ملی، گفت: تعاونی‌ها بیشترین بهره را از تسهیلات توسعه اشتغال روستایی می‌برند و تا جایی که افراد در این قالب در طرح‌های اشتغال‌زایی مشارکت کنند، بهره‌وری بیشتری خواهند داشت.

طبق اعلام سازمان برنامه‌وبودجه کل کشور تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی به ریال تبدیل شده و منابع حاصل از آن برای توسعه اشتغال در روستاها و عشایر، نواحی مرزی و سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی اختصاص پیدا می‌کند.

چاپ این صفحه