چاپ این صفحه

آمار صادرات و واردات کل کشور و صنایع نساجی و پوشاک طی یک ماه نخست سال 96

براساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی مطابق با آمار گمرک جمهوری اسلامی  ایران طی فروردین ماه سال 1396، کل صادرات صنایع نساجی کشور با احتساب رنگ، ماشین آلات و فرش دستباف بالغ بر 36/6 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 0/15 درصدی داشته است. صادرات محصولات صنایع نساجی بدون احتساب رنگ، ماشین‌آلات و فرش دستباف طی یک ماه نخست سالجاری برابر با  29/4 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 95 رشد 21 درصدی داشته است.

کفپوش با صادرات 12/1 میلیون دلاری صدرنشین صادرات محصولات نساجی طی یک ماه گذشته بوده است، و صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش عمده ترین اقلام صادراتی پس از کفپوشهای نساجی طی این مدت از نظر ارزش به ترتیب عبارتند از : انواع الیاف به ارزش 5/9 میلیون دلار، انواع نخ  به ارزش 2 میلیون دلار، انواع پوشاک به ارزش 1/87 میلیون دلار و انواع پارچه به ارزش 1/81میلیون دلار.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی یک ماه نخست سال 1396 کل واردات نساجی کشور با احتساب ماشین‌آلات و رنگ با افت 61 درصدی نسبت به یک ماهه نخست سال 95 بالغ بر  29/1 میلیون دلار بوده است. واردات صنایع نساجی کشور بدون احتساب رنگ و ماشین آلات، در این سال به رقم 22/7 میلیون دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 65 درصد افت داشته است.

در فروردین ماه سالجاری، واردات انواع الیاف بالغ بر 10/4 میلیون دلار بوده که در مقایسه با واردات سایر محصولات نساجی در رتبه نخست قرار گرفته است. پس از آن واردات پارچه به ارزش 4/9 میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد. واردات پارچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت 63 درصدی داشته است. واردات نخ به ارزش 3 میلیون دلار پس از الیاف و پارچه بیشترین واردات را در میان محصولات نساجی داشته است. اما مقدار  آن نسبت به فروردین ماه سال گذشته افت 77 درصدی داشته است.

لازم به ذکر است که گزارش کامل آمار واردات و صادرات طی یک ماه نخست سال 96 در فایل پیوستی در دسترس می باشد.

چاپ این صفحه