چاپ این صفحه

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبرداد؛ اصلاح نظام بانکی و قوانین مالیاتی، اولویت اقتصادی مجلس در سال آینده / بسیاری از صنایع کشور در حال نابودی است

موسوی لارگانی گفت: اگر مسئله اصلاح نظام بانکی و قانون عملیات بانکی بدون ربا انجام شود، مهم‌ترین اولویت بعدی اقتصاد کشور در سال ۹۶ اصلاح قوانین مالیاتی و مخصوصا مالیات بر ارزش افزوده است

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی کشور در سال 96 در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اولویت دولت و مجلس در سال آینده، در درجه اول، همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، باید سیاست‌های ابلاغی ایشان در رابطه با اقتصاد مقاومتی باشد.
حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی یادآور شد: به نظر من، اولویت اولی که در مجلس در تحقق سیاست‌های ابلاغی باید مورد توجه قرار گیرد و جز اولویت‌های ضروری است، اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا است که هنوز به سرانجام نرسیده است.
وی افزود: اکنون بسیاری از کارگاه‌های تولیدی و صنایع کشور در حال نابودی هستند؛ نساجی کشور تقریبا در حال نابودی بوده و اگر دولت و مجلس به داد نساجی‌ها نرسند، با توجه به واردات بی‌رویه نساجی و قاچاق کالا، این امر باعث خواهد شد که این صنعتی که می‌تواند بیشترین اشتغال را ایجاد کند، تعطیل شود.
نماینده فلاورجان در مجلس ادامه داد: بسیاری از این واحدهای صنعتی و تولیدی، گرفتار بانک‌ها هستند و بانک‌ها با فشارهایی که به آنها وارد می‌کنند، آنها را وادار به تعطیلی فعالیت خود یا کسب درآمد از راه‌های نامتعارف می کند.
موسوی لارگانی تاکیدکرد: اگر مسئله اصلاح نظام بانکی و قانون عملیات بانکی بدون ربا انجام شود، مهم‌ترین اولویت بعدی اقتصاد کشور در سال 96 اصلاح قوانین مالیاتی و مخصوصا مالیات بر ارزش افزوده است.
وی ادامه داد: چندین سال است که دولت وعده داده که قانون آن را به مجلس بیاورد اما هنوز چنین اقدامی را انجام نداده است؛ اکنون بسیاری از مردم و فعالان اقتصادی گرفتار چنین قانونی هستند و بنگاه‌های آن تعطیل شده است که این امر به واسطه بد عمل کردن مسئولان در زمینه مالیات بر ارزش افزوده است.
نماینده فلاورجان در مجلس در پایان اظهار کرد: امسال در مجلس، کار خوب و مهمی انجام شد که مبلغ 9 درصد را تغییر نداد اما اعلام کرد که فقط مصرف کننده نهایی باید این 9 درصد را پرداخت کند و اگر این موضوع هم اجرایی شود، به نظرم، گام مهمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شده است.

چاپ این صفحه