چاپ این صفحه

ریسباف به مجموعه‌ای فرهنگی از معماری معاصر ایران تبدیل می‌شود

مدیر عامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، خرید مجموعه تاریخی «ریسباف» در اصفهان را در راستای اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری دانست و اذعان داشت: اجرای سیاست بازآفرینی شهری، تغییر رویه‌ای در روال کنونی توسعه شهرهای کشور است که به جای توسعه کمی و برنامه‌ریزی‌های کالبدمحور، به حوزه فرهنگ، بازخوانی ریشه‌ها و تأکید و احترام به ظرفیت‌های گذشته توجه دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدسعید ایزدی، در حاشیه جلسه امضای قرارداد خرید مجموعه «ریسباف» اصفهان که در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: اولویت دولت یازدهم، «بازآفرینی شهری» است و وزارت راه و شهرسازی امروز یکی از ارزشمندترین مجموعه‌های شهری را در جهت ارتقای کیفیت زندگی برای شهروندان اصفهانی خریداری نموده است.
وی ابراز امیدواری نمود، مجموعه «ریسباف» اصفهان به مجموعه‌ای فرهنگی و ارزشمند از معماری معاصر کشور تبدیل و از ظرفیت‌های آن برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر استفاده شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اجرای سیاست بازآفرینی شهری، تغییر رویه‌ای است برای توسعه در شهرهای کشور که به جای توسعه کمی و برنامه‌ریزی‌های کالبدمحور، به حوزه فرهنگ بازخوانی ریشه‌ها و توجه به ظرفیت‌های گذشته احترام می‌گذارد و بدین‌وسیله، در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تلاش می‌شود.
ایزدی، بر همکاری کلیه دستگاه‌های مدیریت شهری برای به بهره‌بردای رساندن مجموعه ارزشمند و فاخر «ریسباف» تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم شاهد شکوفایی در عرصه فرهنگ و هنر و تداوم هنری باشیم که از گذشته در اصفهان وجود داشته است.

چاپ این صفحه