چاپ این صفحه

وزیر صنعت: با اتصال زنجیره‌های مختلف تولید می توانیم صادرکننده پوشاک شویم‎

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا نعمت زاده عصر روز گذشته در آیین افتتاحیه شرکت الیاف پرسپولیس دلیجان اتصال زنجیره‌های تولید الیاف و پوشاک را زمینه‌ساز صادرات پوشاک در آینده‌ای نه چندان دور دانست و تصریح کرد: از آنجاکه الیاف پلی‌استر با ساختار بدن انسان سازگار است و هیچگونه ضرر و زیانی نداشته و همزیستی مسالمت‌آمیزی با بدن انسان دارد، اعتقاد بر توسعه این صنعت از سوی وزارت صنعت وجود دارد و می توان این زنجیره تولید را به صنعت پوشاک متصل و پوشاک را صادر کرد.

نعمت زاده با تقدیر و تشکر از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی جهت توسعه شهرک‌های صنعتی دلیجان، به سخنان ریاست جمهوری در جلسه شورای اداری در خمین اشاره کرد و افزود: به گفته رییس جمهور چاره‌ای برای حل مشکل اقتصاد کشور جز سرمایه‌گذاری نیست و اگر بخواهیم اشتغال پایدار برای جوانان ایجاد کنیم باید زنجیره‌های تولید را تکمیل کرده و صنعت خودمان را با توجه به ظرفیت‌های موجود بومی کنیم و صنعت الیاف هم‌اکنون یکی از این ظرفیتهای موجود است .

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص پیوند ناگسستی صنعت الیاف پلی استر و پتروشیمی گفت: با توجه به اینکه ماده اولیه تولید الیاف در پتروشیمی تولید می‌شود و کاملا یک صنعت بومی است، باید محصولات کیفی تولید کرده و الیاف مناسب برای تولید کفپوش، فرش و موکت و سایر منسوجات تولید کنیم. مواد اولیه برای تولید گرانول، درایکون، بنزن و پارازایلین در کشور وجود داشته و با سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها و اتصال زنجیره‌های مختلف تولید، محصولات جدیدی نیز می‌توان تولید و صادر کرد .

قائم مقام ستاد اقتصاد مقاومتی کشور از حل مشکلات نقدینگی در آینده‌ای نه چندان دور خبرداد و تصریح کرد: انشاءلله مشکلات نقدینگی حل خواهد شد، البته سیستم کارمزدی را به صنایع پیشنهاد نمی‌دهیم لکن برای شروع بکار مشکلی نداریم و انشاءلله در آینده کارخانجات با تمام ظرفیت و توان کار کنند .

به گزارش ایسنا، همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان دلیجان دو طرح جمعا با سرمایه‌گذاری 35 میلیارد و 300 میلیون تومان در زمینه تولید الیاف پلی استر در زمین‌هایی به مساحت 19 هزار متر مربع افتتاح شد که زمینه اشتغال 80 نفر را فراهم خواهد کرد.

چاپ این صفحه