چاپ این صفحه

چه تعدادی از بنگاه های صنعتی تسهیلات دریافت کردند؟

بیش از 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت شد. بیشترین میزان تسهیلات به بنگاه های صنعتی استان اصفهان پرداخت شده است
یکی از برنامه های دولت یازدهم برای خروج از رکود و رونق تولید اعطای تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط بود و در این راستا مسئولان دولتی اعلام کردند دولت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته است تا حداقل 7500 واحد تولیدی را که با مشکلات بسیار رو به رو شده اند و به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده اند؛ نجات دهد و احیا کند؛ اتفاقی که حالا دولت می گوید در راستای آن گام برداشته است و تاکنون به بیش از 10 هزار بنگاه کوچک و متوسط ( بیش از عدد پیشین اعلام شده) تسهیلات اعطا کرده است.  
البته هفته گذشته در حاشيه نشست هفتگي سخنگوی دولت با رسانه‌های گروهي، برخی خبرنگاران از نوبخت سخنگوی دولت پيگير آمارهای استاني اعطای این 16هزار ميليارد تومان تسهيلات در بخش كسب و كار كوچك شدند كه با دستور سخنگو جزيياتی از اين تسهيلات در سایت « پایگاه اطلاع رسانی دولت» منتشر شد. اطلاعاتی که نشان می دهد در کل کشور 57 هزار و 306 بنگاه کوچک و متوسط برای دریافت وام و تسهیلات اقدام و ثبت نام کرده اند که از بین آن ها 30 هزار و 403 واحد به بانک ها معرفی شده اند و در نهایت 10 هزار و 902 مجموعه موفق به دریافت تسهیلات بوده اند؛ در واقع می توان گفت از بین واحدهای متقاضی گرفتن تسهیلات کمتر از 20 درصد توانسته اند تسهیلات دریافت کند.
علاوه براین نکته جالب دیگر این آمارها و جدول میزان تسهیلات پرداختی است که مجموعا 82944315 ( میلیون ریال)بوده در صورتی که مبلغ پیشنهادی اولیه بیش از سه برابر این عدد و 263411795 ( میلیون ریال) بوده است. همچنین این جدول که سایت اطلاع رسانی دولت آن را منتشر کرده به تفکیک به تقاضاهای استانی پرداخته است و براساس آن بیشترین تقاضا برای دریافت تسهیلات و ثبت نام از سوی بنگاه های استان اصفهان و مازندران با 4639 و 4527 واحد صورت گرفته است. و در این بین کمترین تقاضا نیز مربوط به بنگاه های استان های خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان با 356 و 419 واحد بوده. تعداد بنگاه هایی که برای دریافت تسهیلات درپایتخت یعنی تهران ثبت نام کرده اند هم براساس این جدول 2479 واحد بوده است. همچنین این جدول نشان می دهد که بیشترین تعداد واحدهایی که تسهیلات دریافت کرده اند مربوط به استان اصفهان با 1003 واحد و کمترین مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با 82 واحد بوده است.
چاپ این صفحه