چاپ این صفحه

بخشودگی جرایم بیمه ای کارگاه ها با شرایط خاص

كارگاه‌های مشمول این آیین‌نامه براساس اینكه بدهی بیمه‌یی خود را به چه صورت پرداخت می‌كنند، از بخشودگی جرایمی به میزان 50تا 100درصد برخوردار خواهند شد؛ به این ترتیب كه با پرداخت بدهی بیمه ‌یی طی 12ماه از 100درصد، 18ماه 85درصد، 24ماه 75 درصد، 30ماه 60درصد و 36ماه 50درصد بخشودگی برخوردار می‌شوند.

جرایم بیمه کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی با تصویب هیات دولت بخشوده خواهد شد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اعلام این که این بخشودگی شامل کارفرمایان خوش حساب می شود، گفت:« كارگاه‌های مشمول این مصوبه براساس اینكه بدهی بیمه‌ یی خود را به چه صورت پرداخت می‌كنند، از بخشودگی جرایم به میزان 50تا 100درصد برخوردار خواهند شد. سیدتقی نوربخش به سایت اطلاع رسانی دولت، گفت:« این پیشنهاد درراستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برای حمایت از كارفرمایان صورت می گیرد.سازمان تامین‌ اجتماعی از فروردین سال93 تاكنون اقدامات اصولی را در رابطه با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آغاز كرده است. وی بااشاره به تشكیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به فرماندهی معاون اول رییس‌جمهور، گفت: از این ستاد تاكنون دو فرمان به سازمان تامین‌اجتماعی ابلاغ شده كه این فرمان‌ها به بهترین نحو و درراستای بهبود وضع اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی به اجرا درآمده است. فرمان اول در رابطه با همكاری سازمان برای دریافت تسهیلات بانكی توسط بنگاه‌های اقتصادی دارای بدهی بیمه‌یی بود كه با اجرای آن بنگاه‌ها برای دریافت تسهیلات نیازی به دریافت مفاصا حساب از سازمان تامین‌اجتماعی ندارند و در صورت دریافت این تسهیلات نیز عملیات اجرایی برای برداشت از این حساب آنها به مدت یك سال انجام نخواهد شد. فرمان دوم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به سازمان تامین‌ اجتماعی نیز ابلاغ شد و براساس این فرمان كارگاه‌های خوش ‌حسابی كه به‌ دلیل تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشكل مواجه شده‌ اند، از بخشودگی جرایم تامین‌اجتماعی برخوردار می‌شوند.»
نوربخش افزود:« تمام واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی دولتی و غیردولتی خوش‌ حساب مشمول این موضوع هستند و در صورتی كه طی بازه زمانی 18ماه قبل از بروز مشكل، حداقل در 16 ماه حق بیمه خود را به صورت منظم پرداخت كرده باشند، می‌توانند از تسهیلات مربوطه بهره ‌مند شوند. كارگاه‌های مشمول این آیین‌نامه براساس اینكه بدهی بیمه‌یی خود را به چه صورت پرداخت می‌كنند، از بخشودگی جرایمی به میزان 50تا 100درصد برخوردار خواهند شد؛ به این ترتیب كه با پرداخت بدهی بیمه ‌یی طی 12ماه از 100درصد، 18ماه 85درصد، 24ماه 75 درصد، 30ماه 60درصد و 36ماه 50درصد بخشودگی برخوردار می‌شوند.»
او گفت تشخیص اینكه كدام كارگاه‌ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده كنند برعهده كمیته‌های فنی واحدهای اجرایی سازمان تامین ‌اجتماعی در سراسر كشور است.
در سال های گذشته یکی از مشکلات عمده کارفرمایان همیشه با بیمه م سازمان تامین اجتماعی بوده است و اعتراض های گسترده ای از سوی کارفرمایان به برخوردهای سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است و حالا به نظر می رسد با این مصوبه هیات دولت تاحدودی مشکلات برطرف شود. کارفرمایان در سال های گذشته همیشه به فشار سازمان تامین اجتماعی معترض بودند و می گفتند در شرایط تحریم، رکود، نبود نقدینگی، کاهش ظرفیت کارخانه و... آن ها توان پرداخت حق بیمه و... را ندارند پرداخت کنند و اگر هم پولی دارند مطالبات از دولت و سایر نهادها مانند شهرداری و... است که دست آن ها را بسته.

چاپ این صفحه