چاپ این صفحه

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: تمایل داریم نظارت بر صدور کارت بازرگانی به طور کلی بر عهده ی اتاق بازرگانی باشد

درحالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت چندی پیش از حذف کارت بازرگانی خبر داده بود، ولی الله افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت و گو با رادیو گفت و گو از تغییر مواضع این وزارت خانه درباره کارت بازرگانی گفت و خبر داد که تمایل داریم نظارت بر صدور کارت بازرگانی به طور کلی بر عهده ی اتاق بازرگانی باشد.

او گفت:« ضوابط دریافت کارت بازرگانی تا پایان نیمه اول امسال اصلاح می شود.بر اساس ضوابط جدید، کارت‌های بازرگانی طبقه بندی می شود و مدرک حداقل دیپلم و سن ۲۵ سال از جمله شرایط جدید دریافت این کارت ها خواهد بود.» افخمی راد همچنین شرکت در کلاسهای آموزش امور بازرگانی و آشنایی با ضوابط و مقرارت مربوط به تجارت خارجی را از دیگر شرایط دریافت این کارت عنوان کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و تجارت که خود نیز از اعضا هیات نمایندگان اتاق تهرا است، گفت:« صدور کارت بازرگانی را براساس قوانین مربوط به صادرات و واردات، وظیفه اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور است و کارت های بازرگانی بعد از امضا توسط رئیس اتاق بازرگانی هر استان و امضای دوم سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان به رسمیت خواهد رسید.»
او همچنین درباره دریافت کارت بازرگانی توسط افراد غیر حقیقی در این برنامه رادیویی گفت:حرکت ما باید به سمتی باشد که حتی المقدور اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنند.
رئیس سازمان توسعه و تجارت گفت: در اصلاحیه ای که در دست انجام است به نوعی به طبقه بندی کارتهای بازرگانی پرداخته ایم. به عبارتی کسانی که کارت بازرگانی دریافت می کنند برای سالهای اولیه ی فعالیت تجاری خود مادامی که خوش حسابی فرد دارنده ی کارت برای دستگاههای اجرایی به اثبات نرسد مجبوریم در اقلام کمتری اجازه ی ورود کالا بدهیم. به گفته او امید است تا قبل از نیمه ی اول سال جاری این طرح در ارتباط با کارت بازرگانی عملیاتی شود.

چاپ این صفحه