چاپ این صفحه

برگزاری هزار و صد و بیست و نهمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران

هزار و صد و بیست و نهمین جلسه هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران عصر روز یکشنبه چهاردهم اسفند ماه در محل دفتر انجمن برگزار شد.

 در این نشست که آقایان مهرداد زکی پور و افشین سالاردینی از اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک و وحید حریری و مهدی یکتا از جامعه متخصصین نساجی و روسا و دبیران کارگروه های تخصصی و اعضای هیئت مدیره انجمن حضور داشتند در خصوص مسائل و مشکلات صنعت نساجی در روزهای پایانی سال بحث و تبادل نظر شد.


در بخش ابتدایی این نشست مجتبی دستمالچیان رئیس هیئت مدیره انجمن با اشاره به لزوم رعایت انصاف در قیمت گذاری و فروش محصولات در زنجیره ارزش صنعت نساجی به انتظارات تورمی ناشی از تغییرات گروه کالایی و تغییر نرخ ارز اشاره نمود و خواستار رعایت انصاف و اعتدال در این پیام شد.

همچنین علی فرهی و سیدجواد سجادی بیدگلی رئیس و دبیر کارگروه فرش ماشینی انجمن نیز با اشاره به نرخ های واحدهای ریسندگی نخ فرش ماشینی از تغییر گروه کالایی ماشین آلات و عدم تخصیص ارز نیما انتقاد نمودند و خواستار پیگیری موضوع از حراست انجمن شدند که در ادامه آقایان زینالو و ذوالفقاری رئیس و دبیر کارگروه الیاف بلند توضیحاتی را در این خصوص ارائه فرمودند.

آقایان توکلی زاده و کاردان پور رئیس و دبیر گروه ریسندگی الیاف کوتاه انجمن نیز با ارائه گزارشی از وضعیت بازار به عدم تخصیص ارز به ثبت سفارشات ماه‌های اخیر اشاره نمودند. همچنین مهندس سرشارزاده و سمائیان رئیس و دبیر کارگروه رنگرزی چاپ و تکمیل نیز با اشاره به مشکلات ایجاد شده در خصوص تغییرات گروه کالایی و عدم تخصیص ارز پرداختند و ابراز امیدواری نمودند که رنگ و مواد تعاونی نساجی همچنان مورد توجه وزارت صمت قرار گیرد.


در بخش دوم این نشست که با حضور آقایان دکتر مهدی برادران، دکتر محسن گرجی و سرکار خانم گلنار نصراللهی برگزار شد حاضرین به طرح مسائل و مشکلات صنعت نساجی کشور پرداختند. تعرفه های گمرکی، تغییرات ردیف کالایی، عدم تخصیص ارز به ثبت سفارشات در ماه‌های اخیر، لغو معافیت حقوق و عوارض گمرکی واردات ماشین آلات، لغو معافیت مالیات بر ارزش افزوده واردات ماشین آلات، مشکلات ایجاد شده توسط سازمان صمت در خصوص موضوعات قیمت گذاری منسوجات و پوشاک، جلوگیری از وضع استانداردهای اجباری در صنایع نساجی و مشکلات مربوط به قطع آب و برق و گاز و عدم ثبات نرخ ارز و تامین مواد اولیه نظیر پنبه و چیپس از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد در ادامه پس از طرح موضوعات فوق الذکر توسط حاضرین دکتر برادران با اشاره به سیاست های ارزی بانک مرکزی و محدودیت‌های ارزی به تخصیص ارز تالار دوم به ثبت سفارشات انجام شده اشاره نمود و ابراز امیدواری نمود که با این تصمیم گروه کالائی ها به روال سابق خود برگردند.


همچنین خانم نصراللهی نیز توضیحات مبسوطی را در خصوص سیاست های ارزی بانک مرکزی در خصوص کالاهای مختلف در وزارت صمت ارائه فرمودند. در ادامه این نشست دکتر گرجی به پیگیری های دفتر صنایع منسوجات و پوشاک در خصوص موضوعات مربوط به تامین مواد اولیه پتروشیمی از بورس و همچنین موضوعات مربوط به تامین پنبه مورد نیاز واحدهای ریسندگی و خروج منسوجات و پوشاک از شمول قیمت گذاری اشاره نمود و ضمن سپاس از ارتباط فعال تشکل های نساجی با دفتر صنایع منسوجات و پوشاک ابراز امیدواری نمود که با حمایت ذینفعان صنعت بتوان گره از مشکلات واحدهای نساجی و پوشاک گشود.


در ادامه این نشست همچنین در خصوص اعمال محدودیت در صادرات پرک، بازنگری تعرفه‌ها و ردیف های کالایی و معافیت واردات ماشین آلات و همچنین حمایت از بازسازی و نوسازی صنایع نساجی بحث و تبادل نظر شد.

چاپ این صفحه