چاپ این صفحه

نشست هیئت مدیره انجمن با دکتر فاطمه محمد بیگی نماینده مجلس

هزار و صدو دهمین نشست هیئت مدیره انجمن با حضور اعضای هیئت مدیره ، روسا و دبیران کارگروههای تخصصی انجمن و با حضور سرکار خانم دکتر فاطمه محمد بیگی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی عصر روز یکشنبه مورخ 1401/03/22 در محل دبیرخانه انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شد.

در این نشست  پس از طرح موضوعات و گزارشات دستور جلسه و حضور میهمانان در خصوص مسائل و مشکلات مبتلابه صنایع  نساجی و تولید در ماههای اخیر بحث و تبادل نظر شد.

مجتبی دستمالچیان رئیس هیئت مدیره انجمن ضمن خیر مقدم به مسائل و مشکلات اعم از تعرفه حقوق ورودی، لغو معافیت ماشین آلات نو و دست دوم، مشاغل سخت و زیان آور و عدم اخذ نظر مشورتی از تشکل های تخصصی نساجی پرداخت و پس از ایشان آقای مهندس رضا حمیدی به موضوع مکاتبات اداره برق برای قطع برق واحد و خسارت ناشی از این قطع برق و عدم جبران این خسارت پرداختند و در ادامه مهندس عباس سرشارزاده به موضوع عدم اجرای کامل قانون ارزش افزوده و معافیت های مالیاتی مذکور در زنجیره توزیع و مشکلات ایجاد شده برای واحدهای تولیدی اشاره فرمودند و مهدی ضابطی موضوع مشوق های صادراتی و محمد مهدی مباشر مشکلات مربوط به رفع تعهد ارزی را مورد اشاره قرار داد.

در ادامه سید جعفر حسینی به مشکلات واحدها در تسویه تسهیلات ارزی پرداختند. آقایان دکتر بهرام محمدی و علیرضا نوری نیز موضوع واردات بی رویه و قاچاق را مورد بحث قرار دادند و آقایان نیکچی، محمدرضا مقدم، محمد مهدی سمائیان، مهندس نیلفروش زاده و دکتر شیبانی توضیحات مبسوطی را در خصوص قوانین مزاحم تولید و مشکلات واحدهای تولیدی در صدور بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مقررات خلق الساعه و غیر کارشناسی و مشکلات بنیادی اقتصاد کلان و چند نرخی بودن ارز پرداختند. همچنین دکتر شاهین کاظمی در جمع بندی موارد مطروحه به مشکلات جزیره ای این صنعت در زنجیره ارزش نساجی اشاره نمود و به خواست اصلی انجمن در ارائه نظر مشورتی قبل از تصویب قوانین پرداخت.
در ادامه سرکار خانم محمد بیگی نیز در جمع بندی موارد مطروحه در جلسه ضمن تشکر از صنعتگران و فعالین صنعت نساجی کشور و حاضرین در نشست به لزوم ارتباط فعال تر انجمن در کمیسیونهای تخصصی مجلس اشاره فرمودند و همچنین مساعدت و پیشنهادات اجرائی در خصوص حل مشکلات مشاغل سخت و زیان آور و طرح مشکلات ذکر شده در کمیسیون های تخصصی مجلس ارائه فرمودند.

چاپ این صفحه