دبیر کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت خبر داد ۳۱ خرداد آخرین مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان ریالی

به‌گفته قمری صادرکنندگانی که نسبت به فروش ریالی کالاها از ۲۲ فروردین تا ۱۶ مردادماه ۹۷ به عراق و افغانستان اقدام کردند، تا ۳۱ خردادماه امسال فرصت دارند، تعهدات خود را ایفا کنند.

احسان قمری، دبیر کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت گفت: صادرکنندگانی که نسبت به فروش ریالی کالاها از ۲۲ فروردین تا ۱۶ مردادماه سال ۹۷ به عراق و افغانستان اقدام کردند، تا ۳۱ خردادماه امسال فرصت دارند تا با ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت، تعهدات خود را ایفا کنند. با اشاره به ابلاغ بسته سیاستی ایفای تعهدات ارزی سال های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، اظهار داشت: رفع تعهدات ارزی صادرکنندگانی که اقدام به صادرات ریالی در نیمه نخست سال ۹۷ کرده‌اند، ارتباطی به معافیت مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده نداشته و مشمول استفاده از نرخ صفر مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده نخواهند بود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده درخصوص ثبت اطلاعات فروش ریالی به سایر کشورها غیر از عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۲ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت ۹۷، خاطرنشان‌کرد: ضوابط این موضوع از طریق دبیرخانه کمیته اقدام ارزی اعلام خواهد شد.

بر اساس مکاتبه انجام شده توسط «حمید زادبوم» رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران، زیرساخت لازم برای ثبت اطلاعات فروش ریالی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی فراهم خواهد شد.

در چند روز آینده صادرکنندگان قادر خواهند بود نسبت به ثبت اطلاعات فروش ریالی به عراق و افعانستان مربوط با بازه زمانی یاد شده اقدام کنند.

فروردین‌ماه امسال مصوبه ۲۱۴ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در ادامه مصوبه ۱۷۷ و بسته سیاستی بازگشت ارز حاصل از صادرات ابلاغ شد که بر اساس آن صادرکنندگان و واردکنندگان  سال‌های ۹۷، ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ دستورالعمل جدیدی برای ایفای تعهدات خود دریافت کردند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال