یک مقام مسوول وزارت صنعت : صنعت نساجی با استفاده از اوراق «گام» تامین مالی می شود

مدیرکل دفتر تامین منابع مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست وزارتخانه سوق دادن صنایع مختلف به استفاده از ابزارهای نوین مالی است و در این راستا، با همکاری بانک مرکزی، تامین مالی صنعت نساجی بوسیله اوراق گام اجرایی می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «نعمت‌الله شهبازی» در نشست مشترک بهره‌گیری از ابزار گواهی اعتبار مولد (گام) در زنجیره‌های تولیدی صنعت نساجی، در محل انجمن صنایع نساجی ایران افزود: واحدهای صنعتی فعال در زنجیره صنعت نساجی می‌توانند برای کمک به تامین بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز از گواهی اعتبار مولد گام استفاده کنند.

وی افزود: شبکه بانکی به دلیل رشد شدید هزینه‌های تولید، امسال توان و ظرفیت پاسخ‌گویی به همه نیازهای واحدهای تولیدی به تسهیلات را ندارد و متنوع سازی ابزارهای تامین مالی بخش تولید امری ضروری و مورد تاکید همه کارشناسان است.

شهبازی گفت: اوراق گام فرصت مناسبی برای صنایعی مانند قطعه‌سازی ، نساجی و غیره است که می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی توضیح‌داد: نزدیک به سه‌هزار میلیارد تومان مصوبه انتشار اوراق گام برای تامین سرمایه در گردش زنجیره قطعات خودرو اخذ شده و زنجیره‌های فرش ماشینی، نساجی، ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی در حال پشت سرگذاردن این مسیر قرار دارند.

براساس این گزارش، معاون دفتر اعتبارات بانک مرکزی نیز در این نشست گفت: گواهی اعتبار مولد (گام)که از ابزارهای مورد تایید بانک مرکزی و بازار سرمایه است، به عنوان ابزاری دوگانه در بازار پول و بازار سرمایه، امکان تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحد های تولیدی را خواهد داشت.

«عمرانی» افزود: ضمانت کامل بانک‌های عامل موجب می شود که ریسکی متوجه دارندگان اوراق نخواهد شد.

مزیت اصلی اوراق گام احیای خرید اعتباری در زنجیره‌های تولید بوده که با توجه به اینکه کارمزد انتشار یک بار قابل پرداخت است، در صورت مدیریت درست و شناسایی زنجیره‌ها امکان نقل و انتقال بدون کارمزد و در نتیجه کاهش هزینه‌های مالی بنگاه‌های تولیدی فراهم می‌شود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال