پرداخت ۱۰۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در ۱۰ ماهه ۹۹

مطابق آمارهای منتشر شده وزارت صنعت معدن و تجارت، از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه بیش از ۱۰۱ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال تسهیلات در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شد.

به گزارش  وزارت صنعت، معدن و تجارت، این میزان تسهیلات به سه‌هزار و ۴۳۹ واحد تولیدی پرداخت شده است. برای دریافت این تسهیلات تعداد ۱۳ هزار و ۴۴ نفر ثبت‌نام کرده بودند که هفت هزار و ۸۴۵ نفر از آنان به بانک معرفی شده بودند.

بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در راستای اقتصاد مقاومتی، در قالب پروژه رونق تولید می توانند از تسهیلات استفاده کنند.

تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه

در همین راستا، در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۶۶ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

برای دریافت این تسهیلات ۲ هزار و ۷۰۱ نفر ثبت‌نام انجام شد و یک‌هزار و ۲۴۵ نفر به بانک‌ها معرفی شدند، اما در نهایت تسهیلات یاد شده به یک‌هزار و ۸۰ نفر پرداخت شد.

برپایه این گزارش، از ابتدای اسفند ۹۷ تا پایان دی‌ماه امسال نیز مبلغ ۸۲ هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال تسهیلات به یک‌هزار و ۳۸۵ واحد در قالب تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، برنامه تولید و اشتغال (موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور) از اسفند ماه ۹۷ پس از انعقاد تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه کل کشور، ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها و پیاده‌سازی فرآیند اعطای تسهیلات از طریق سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت وارد فاز اجرایی شد.

سقف منابع مورد نیاز این برنامه ۲۰۱ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال تعیین شده است.

صندوق توسعه ملی به همین منظور تاکنون طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به میزان ۵۵ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال نزد بانک‌های عامل طرف قرارداد سپرده‌گذاری کرده که در تلفیق با منابع داخلی بانک‌ها (۵۰ درصد منابع صندوق و ۵۰ درصد منابع بانک‌ها)، منابع ایجاد شده برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به مبلغ ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه ذکر شده توسط وزارت صنعت، کمیته‌های بررسی و کارگروه‌های استانی تشکیل و اقدام‌های لازم به منظور ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات و بررسی و معرفی واجدان شرایط به بانک‌های عامل در دستور کار قرار گرفت.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال