درخواست رفع تعرض و ابطال بدهی اتحادیه چرم از کمیته تسهیل و رفع موانع تولید

پیرو جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و طرح مشکلات موجود در خصوص پسماند و یک درصد عوارض آلایندگی، مکاتباتی از سوی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سالامبور و چرم ایران با کمیته تسهیل و رفع موانع تولید صورت گرفت که بر مبنای آن، این اتحادیه متقاضی رفع تعرض و ابطال بدهی شد.

به گزارش اکسپورتنا به نقل از روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سالامبور و چرم ایران*، این اتحادیه طی دو مکاتبه با انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و رئیس ستاد تسهیل استان تهران و میثم زالی، دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اعتراض خود را در خصوص مشکلات دفع پسماند شهرک صنعتی چرمشهر و اعمال یک درصد عوارض آلایندگی از محل فروش واحدها توسط سازمان امور مالیاتی، اعلام کرد.

در این مکاتبات با اشاره به جلسه مورخ ۲۴ دی ماه 1399 شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، تاکید شده است: رفع مشکلات دفع پسماند شهرک صنعتی چرمشهر علی‌رغم مصوبات شورای گفتگو، از سال ۹۶ تاکنون هنوز بلاتکلیف مانده است.

در این نامه همچنین با اشاره به قرار گرفتن نام شهرک صنعتی چرمشهر در فهرست صنایع آلاینده، اعلام شده است: متاسفانه به دلیل قرار دادن واحدهای این شهرک در فهرست صنایع آلاینده توسط سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان امور مالیاتی یک درصد از محل فروش واحدها را، به عنوان جریمه مطالبه کرده و این در حالی است که بروز این مشکل از ناحیه واحدهای صنعتی نبوده؛ بلکه دلیل اصلی آن، عدم جانمایی صحیح محل دفن پسماند، از ۲۳ سال گذشته یعنی زمان تأسیس این شهرک تاکنون بوده که امری خارج از اختیار صاحبان صنایع به شمار می‌رود.

در این نامه از مقامات یاد شده درخواست رفع تعرض و ابطال بدهی‌های گذشته تاکنون مطرح و درخواست شده تا شهرک صنعتی چرمشهر تا زمان تعیین تکلیف محل دفن پسماند واحدهای صنعتی آن، از شمول صنایع آلاینده خارج شود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال