گام پتروشیمی پردیس برای حضور در جایگاه سوم برزیل

شرکت پتروشیمی پردیس در نظر دارد در سال ۱۴۰۱ با در دسترس داشتن ۱۰ درصد تجارت اوره دنیا در بازارهای هدف خود جایگاه سوم فروش اوره در بازار برزیل (سه برند برتر از نظر حجم فروش اوره در بازار برزیل) را به دست آورد.

با توجه به برنامه افزایش میزان تولید با حداکثر ظرفیت، شرکت درصدد است با تثبیت جایگاه خود در بازارهای قبلی و توسعه بازارهای جدید نظیر آفریقا، آسیای شرقی و چین سهم بیشتری از بازارهای جهانی اوره و آمونیاک را نسبت به قبل دریافت کند. این شرکت همچنین با توجه به مشکلات ناشی از تحریم بررسی و برنامه ریزی برای شیوه های جدید فروش صادراتی محصول و مکانیزم های جایگزین تراکنش های ارزی را در دست اقدام دارد.

هدف پتروشیمی پردیس افزایش درآمدهای غیر  عملیاتی به میزان ۵ درصد کل درآمد شرکت است.

شرکت پتروشیمی پردیس تولید و عرضه کننده محصولات آمونیاک و اوره، مالک بزرگ ترین مجتمع تولیدکننده آمونیاک و اوره درخاورمیانه و نیز یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان است.

بخش اعظم درآمدهای شرکت از طریق فعالیت های عملیاتی و سرمایه گذاری ایجاد می شود.

درآمدهای عملیاتی شرکت در دوره ۱۲ ماه منتهی به شهریور ۹۹ بیش از ۷۸ میلیون ریال و هزینه های عملیاتی نیز حدود ۳۱ میلیون ریال است.

براساس این گزارش، عملکرد سال ۹۹ پردیس در موارد با اهمیت با افزایش همراه بوده است. افزایش ۵۱درصدی درآمدهای عملیاتی، افزایش ۱۳۸درصدی سود عملیاتی، افزایش ۱۴۵ درصدی سود خالص، افزایش ۷۰درصدی دارایی ها، افزایش ۱۶۷درصدی سود انباشته وافزایش ۱۳۴درصدی حقوق مالکانه از جمله این موارد است.

همچنین حاشیه سود خالص این شرکت در سال منتهی به شهریور ماه ۹۹ از ۳۰/ ۴۵درصد به ۳۸/ ۷۳درصد، بازده دارایی آن از ۱۶/ ۴۶درصد  به ۴۳/ ۶۷درصد و ا بازده حقوق صاحبان سهام ۸۴/ ۱۰۱ از درصد به ۱۳/ ۱۲۴درصد  افزایش یافته است. طرح های توسعه:

اجرای اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه لازم در واحدها برای افزایش ظرفیت تولید، بهبود کیفیت محصولات، تداوم تولید، تولید به صورت ایمن، تداوم فروش، کاهش مخاطرات ایمنی و زیست محیطی، کاهش ضایعات تولید، کاهش توقف تولید از برنامه های با اهمیت این شرکت است.

همچنین بررسی تولید کود اوره با پوشش گوگردی، کاهش توقفات ناشی از عدم دسترسی به قطعات یدکی کلیدی، تکمیل چرخه عمر محصول، کاهش شاخص شدت مصرف ویژه بخار، بررسی تولید کودهای اوره مخلوط، طراحی، خرید و نصب سیستم اعلان حریق برای Compressor house و کنسول های روغن مربوطه، بررسی روش های تصفیه آمین و کاهش HSS برای کاهش خوردگی لوله ها و فومینگ،تثبیت در بازارهای جهانی و افزایش صادرات اوره و آمونیاک و ورود به بازارهای هدف جدید برای معرفی شرکت، عقد قرارداد برای ایجاد انبار اوره در شرکت پایانه و مخازن پتروشیمی و سازمان منطقه ویژه برای افزایش ذخیره سازی اوره برای جلوگیری از توقف تولید از دیگر فعالیت های با اهمیت این شرکت است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال