معاون سازمان توسعه تجارت پروژه‌های صادراتی مستعد را حمایت می‌کنیم

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: این سازمان از پروژه‌های صادراتی مستعد پس از تصویب در کارگروه مرکز، حمایت خواهد کرد.

مجتبی موسویان در بازدید از بندر صادراتی دیر در جنوب استان بوشهر گفت: از طریق توسعه بازارهای صادراتی ملزم به کمک به صادرات کالا هستیم.

وی اضافه کرد: مشوق‌های صادراتی از نظر سازمان توسعه تجارت، توجه به زیرساخت‌ها و گذرگاه‌های مرزی، برندینگ، آزمایشگاه‌های صادراتی، افزایش بهره‌وری و حمایت از تجار و بازرگانان برای تسهیل در روند صادرات و رفع موانع است. 

موسویان ریزی ادامه داد: هزینه‌هایی که از طرف سازمان توسعه صادرات صورت می‌گیرد بیشتر در بخش زیرساخت‌های صادراتی برابر مقررات به استان‌های واجد شرایط و مستعد است که در کارگروه تهران تصویب خواهد شد.

وی گفت: فرایند کمک‌ها به توسعه صادرات از سه ماه پیش آغاز شده و سازمان توسعه با مراکز سازمان‌های صنعت، معدن، و تجارت استان‌ها در ارتباط است و مراکز مستعد صادراتی با بهترین‌ها و مستندات قانونی و توجه به مستندات و بازدیدهای استانی در کارگروه مرکز مطرح می‌شود و نسبت به تخصیص اعتبار به پروژه‌های مستعد اقدام خواهد شد.

بدون اشاره به رقم اعتبار مورد نظر بیان کرد: امسال اولین سالی است که بودجه تخصیص یافته و اعتبارات باید در بخش‌های که کارایی بهتر و بیشتری دارد هزینه شود و در صورتی که نیاز به اعتبار و بودجه بیشتری داشته باشیم تقاضای بودجه اضافی از دولت خواهیم کرد.

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بوشهر یکی از استان‌های پیشرو در بخش شیلات، پتروشیمی و محصولات کشاورزی به بازارهاتی جنوبی و شرقی آسیا  است.

وی بیان کرد: هدف بازدید از استان بوشهر افزایش ظرفیت‌های صادراتی و تسهیل کار تجارت و شناسایی موانع و برطرف کردن آنها است. 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال