ابهامات بخشنامه بازگشت ارز صادراتی بانک مرکزی برطرف می‌شود

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ضمن تشریح موضوعات مورد بررسی در کمیته ارزی، از تهیه پیش نویسی از سوی سازمان توسعه تجارت در راستای اعلام دلایل عدم اجرای مصوبه ابلاغی معاون اقتصادی رئیس جمهور در خصوص رفع تعهد ارزی خبر داد.

محمد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار اکسپورتنا درباره موضوعات مورد بررسی شده در جلسه کمیته ارزی اظهار داشت: محوریت اصلی جلسه امروز کمیته ارزی عدم اجرای مصوبه ابلاغی معاون اقتصادی رئیس جمهور در خصوص رفع تعهد ارزی بود که با حضور نمایندگان دستگاههای مختلف از جمله بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت ، گمرک و سازمان امور مالیاتی برگزار شد.

وی به استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان به عنوان یکی از مهمترین مشکلات این بخش اشاره کرد و گفت: نماینده سازمان امور مالیاتی گزارشی در رابطه با این موضوع ارائه کرد که بر اساس آن، آمارها نشان دهنده تسریع در استرداد مالیات بر ارزش افزوده طی سالهای اخیر داشته است که نشان از افزایش سرعت عمل در سال 99 نسبت به سال 98 و سال 98 نسبت به سال 97 داشته است.

لاهوتی درباره عملکرد گمرک نیز به ارائه گزارشی از سوی نماینده این بخش درباره ورود موقت اشاره کرد.

به گفته وی، سازمان توسعه تجارت نیز پیش نویسی دلایل عدم اجرای مصوبه ابلاغی معاون اقتصادی رئیس جمهور ارائه کرد که بخشی از آن مورد تایید و بخشی دیگر مورد نقد اتاق بازرگانی قرار داشت و مقرر شد، بندهایی که در آن نقد وجود دارد در جلسه فردای کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت مطرح شده و مورد بحث قرار گیرد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: بانک مرکزی نیز درباره ملغی شدن بخشنامه 24 آذرماه و روند اجرای شرایط جدید توضیح داد.

وی افزود: بر اساس تصمیم بانک مرکزی، میزان مجاز برای رفع تعهد ارزی واردات از 20 درصد به 15 درصد کاهش یافته است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال