رئیس کمیته بافندگی انجمن صنایع نساجی ایران: روند مبارزه با قاچاق پارچه قابل قبول نیست

دستمالچیان با اشاره به اینکه روند مبارزه با قاچاق پارچه قابل قبول نیست چون صنعت ما از قاچاق لطمه خورده است، گفت: بیشتر واردات با کارت های یک بار مصرف انجام می شود و از طریق یک شخص وارد کننده صورت نمی پذیرد و ترخیص کاران؛ واردات را پشتیبانی می کنند.

 مجتبی دستمالچیان، رئیس کمیته بافندگی انجمن صنایع نساجی ایران در برنامه گفتگوی یوژه خبری شبکه دو سیما گفت: قاچاق، آفت صنعت نساجی و بزرگترین مشکل تولیدکنندگان داخلی در این صنعت است و سال ها با این مشکل دست به گریبان هستیم.

 

وی افزود: به گونه ای شده است که دلخوشیم که تحریم ها جدی شود تا واردات بی رویه و قاچاق کمتر شود و تولید داخل، جان بگیرد. حجم واردات به اندازه ای زیاد است که تولیدات ما نمی تواند با آن رقابت کند در صورتی که توانایی تولید همه نوع پارچه را در کشور داریم.

 

دستمالچیان افزود: ریسک برای تولیدکنندگان صنعت نساجی به اندازه ای بالاست که حاضر به سرمایه گذاری برای توسعه این صنعت، نیستند.

 

وی با اشاره به اینکه روند مبارزه با قاچاق پارچه قابل قبول نیست چون صنعت ما از قاچاق لطمه خورده است، ادامه داد: بیشتر واردات با کارت های یک بار مصرف انجام می شود و از طریق یک شخص وارد کننده صورت نمی پذیرد و ترخیص کاران؛ واردات را پشتیبانی می کنند. قاچاق زیادی از طریق مناطق آزاد انجام می شود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال