فهرست ۲۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری منتشر شد

معاون طرح و برنامه از آغاز پروژه‌ای برای هدایت سرمایه‌گذاری به پروژه‌های مهم و اولویت دار خبر داد و گفت که در این راستا بررسی شده که در مجموع ۲۱۰ کالای مهم به کشور وارد می‌شود که امکان تولید آن‌ها در کشور وجود دارد و حالا فهرست این کالاها به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری منتشر شده است.

سعید زرندی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که مدتی است در معاونت طرح و برنامه دنبال می‌شود، بحث فرصت‌های سرمایه گذاری است، اظهار کرد: با توجه به کمبود و محدودیت منابع بهتر است سرمایه گذاری‌های جدید به سمت فرصت‌ها و نیازهای جدید هدایت شود که در  این راستا دو اقدام انجام شده است.

وی افزود: اولین اقدام ارائه فهرست صنایع اشباع بود که در آن‌ها به حد کافی در کشور سرمایه‌گذاری شده و واحد تولیدی وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول اقدام دوم معاونت طرح و برنامه ورود به موضوع فرصت‌های سرمایه‌گذاری است. در این راستا بررسی شده که در مجموع ۲۱۰ کالای مهم به کشور وارد می‌شود که امکان تولید آن‌ها در کشور وجود دارد.  

زرندی با بیان اینکه بخشی از این کالاهای وارداتی در کشور تولید می‌شود، اما به اندازه نیاز نیست، اظهار کرد: حالا فهرست این ۲۱۰ کالا به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای جایگزینی واردات استخراج شده است.

سرمایه بانک‌ها و نهاهای عمومی انقلاب هدفمند شود

وی همچنین از ارسال نامه‌ای از سوی معاونت طرح و برنامه به قائم مقام بانک مرکزی و معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی خبر داد که در آن توصیه شده بانک‌ها بر اساس لیست یاد شده به فرصت‌های سرمایه‌گذاری تسهیلات ارائه دهند.

زرندی در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری‌ها از سوی نهادهای عمومی انقلاب مانند آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیادها، گفت: معاونت طرح و برنامه از این نهادها خواسته برای سرمایه‌گذادی در بخش صنعت و معدن از لیست تهیه شده در زمینه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جایگزینی واردات استفاده کنند.

همچنین به گفته این مقام مسئول باتوجه به اهمیت مصرف بهینه منابع جهت سرمایه گذاری های جدید، اولویت‌های سرمایه گذاری شامل طرح‌های جدید صنعتی و معدنی، طرح‌های نیمه تمام آماده مشارکت با واگذاری، فرصت سرمایه‌گذاری با رویکرد جایگزینی واردات و ... شناسایی شده و از طریق زبانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صفحه اصلی سامانه بهین یاب، برای عموم ذی‌نفعان قابل دسترسی بوده و مرتبا به روز رسانی خواهد شد

به گزارش ایسنا، برای آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانید فهرست این ۲۱۰ کالا را در اینجا دریافت کنید. /uploads/news/61783247.pdf

 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال