رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات مطرح کرد فعال‌سازی اتاق معامله پایاپای برای عبور از گرفتاری‌های ارزی

فرشید فرزانگان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات در نشست روسای اتاق‌های مشترک با معاون اقتصادی وزارت امور خارجه بر لزوم به کارگیری ابزار تهاتر در معاملات و راه‌اندازی اتاق معامله پایاپای با فعالان اقتصادی امارات تاکید کرد.

 

 

 رؤسای اتاق‌های بازرگانی مشترک در دیدار با غلامرضا انصاری، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، در نشستی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، ضمن طرح مسائل و مشکلات مربوط به تجارت خارجی ایران با کشورهای هدف، به بیان ارائه راهکار و پیشنهادهایی برای بهبود کسب‌و‌کار بنگاه‌ها با بازارهای خارجی نیز پرداختند.

در همین ارتباط، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات در گفت‌و‌گو با روابط عمومی اتاق تهران، لزوم اجرایی کردن طرح معاملات تهاتر و راه‌اندازی اتاق معامله پایاپای میان تجار ایران و امارات را یکی از پیشنهادهای جدی این اتاق مشترک در جلسه مذکور عنوان کرد که به گفته وی، مورد تایید و استقبال معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه نیز قرار گرفته‌است.

به گفته فرشید فرزانگان، بر اساس این مکانیزم، با انتقال و جا‌به‌جایی ارز صادرکنندگان ایرانی به واردکنندگان در دبی از طریق صرافی‌های معتبر در این منطقه، امکان تامین و واردات کالا به کشور را فراهم می‌شود. وی شرط عملیاتی شدن این شیوه را باز کردن پنجره بدون انتقال ارز در سامانه ثبت سفارش عنوان کرد.

فرزانگان همچنین با بیان اینکه بخش اقتصادی سفارت‌خانه‌های ایران در کشورهای هدف، تاکنون نتوانسته ‌است نیازهای فعالان اقتصادی را برآورده کند، افزود: در این رابطه، پیشنهاد شد که این بخش‌ها از مشاوران محلی در کشور هدف که از تعامل و ارتباط خوبی نیز با حاکمیت و دولت کشور متبوع برخوردار هستند، استفاده شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات در عین حال، تاسیس و فعال‌سازی دفاتر تجاری ایران در کشورهای هدف را یکی از پل‌های ارتباطی برای توسعه مناسبات اقتصادی عنوان کرد و گفت: ایجاد دفتر تجاری ایران در دبی با کمک بانک صادرات ایران در این امیرنشین امکان‌پذیر است و می‌توان با استفاده از نیروهای متخصص و آشنا به بازار این منطقه، شرایط بازاریابی مناسبی را برای شرکت‌های ایرانی و صادرکنندگان فراهم کرد.

فرزانگان همچنین اجرا و فعال‌سازی موافقت‌نامه‌های ترجیحی میان ایران و امارات را گامی در توسعه همکاری‌ها به ویژه در شرایط تحریم دانست.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال