شهرک پوشاک در اصفهان راه اندازی می‌شود

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و در راستای ساماندهی صنوف تولیدی، شهرک پوشاک در این استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، ایرج موفق  در مراسم تقدیر از تولیدکنندگان برتر کشور در زمینه مد و لباس در تالار فرشچیان اظهارداشت: راه‌اندازی شهرک پوشاک کار ارزشمندی است که به رونق بیشتر در این عرصه کمک می کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در این استان، باید پس از ورود به مرحله تولید، صادرات پوشاک را در برنامه های این خطه قرار دهیم.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان افزود: پارچه های خیلی خوب و با کیفیتی در این استان تولید می شود و اصفهان از آمادگی لازم برای میزبانی جشنواره مد و لباس کشور دارد.

موفق ابراز امیدواری کرد که این استان در آینده در صنعت پوشاک اصفهان هم همانند سایر زمینه های تولیدی و صنعتی  ورود جدی کند.

وی اظهارداشت: باید به سمت روش ها و مدهای جدید و استفاده از دستگاه های با تکنولوژی بالاتر در بخش تولید و تنوع محصولات حرکت کنیم تا بتوانیم سهم بیشتری از صادرات را در بازارهای کشورهای دیگر کسب کنیم.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان اضافه کرد: چندین واحد صادراتی در این استان وجود دارد اما تعداد آنها نسبت به ظرفیت های این خطه کم است و باید بتوانیم علاوه بر نیاز داخلی، بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

وی با بیان اینکه موافقتنامه تجاری حوزه اوراسیا با ایران بعد از حدود ۴۰ سال به امضا رسید، گفت: بر اساس این توافقنامه ایران می‌تواند بدون پرداخت عوارض گمرکی با پنج کشور حوزه اوراسیا، صادرات انجام دهد.   

به گفته وی اکنون حدود ۷۰ درصد فولاد کشور، در اصفهان تولید می شود و این استان تولید سنگ‌های ساختمانی و نمای کشور، واحدهای نساجی، واحدهای شیمیایی و پالایشگاهی و مصنوعات هم بعنوان قطب تولید این محصولات محسوب می شود.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ میز ملی صادرات در سازمان توسعه تجارت ایران وجود دارد که از این تعداد ۱۱ میز توسعه صادرات به استان اصفهان واگذار شده و این میزهای ملی در این استان برگزار می شوند.

وی با بیان اینکه ۱۰ میز توسعه صادرات به استان تهران واگذار شده و بقیه به سایر استان ها  تعلق دارد، اظهارداشت: واگذاری ۱۱ میز توسعه صادرات به اصفهان نشان دهنده ظرفیت های فراوان این استان در زمینه های مختلف صادراتی است.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، با وجود تحریم‌ها طی چهار ماه گذشته صادرات از استان اصفهان  افزایش پیدا کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل ملاحظه ای را نشان می‌دهد.

موفق گفت: براساس آخرین اقداماتی که در وزارتخانه انجام شده صنوف تولیدی می توانند از تسهیلات تبصره ۱۸ و رونق تولید استفاده کنند.

وی افزود: این تسهیلات پیش از این تنها به واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری صنعتی در شهرک های صنعتی ارائه می شد.

امروز در نشستی با  حضور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مراسم تقدیر  از تولید کنندگان برتر کشور در زمینه مد و لباس و تولید کنندگان ماسک در تالار فرشچیان  برگزار شد.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال