تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۸ برخی مشاغل؛ توافق اصناف با سازمان امور مالیاتی

رییس اتاق اصناف ایران از ابلاغ دستورالعمل تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۸ برخی صاحبان مشاغل قانون مالیات مستقیم و توافق با سازمان امور مالیاتی در این خصوص خبر داد.

سعید ممبینی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۸ برخی از صاحبان مشاغل در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از سوی سازمان امور مالیاتی، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در خصوص نحوه رسیدگی به تعیین مالیات سال ۹۸ مودیان صنفی در نهایت توافق حاصل و سرانجام دستورالعمل این توافق اعلام شد.


به گزارش جهان‌صنعت،  او اضافه کرد: بر این اساس، مودیانی که تا ۳۰ برابر معافیت مالیاتی (تا حدود ۹۹۰ میلیون تومان) درآمد داشته‌اند، می‌توانند از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند. بدیهی است که همه مودیان می‌توانند که از ماده ۹۷ استفاده کرده و اظهارنامه بدهند که در این صورت، برابر اظهارات و اسناد و مدارکی که می‌دهند مالیاتشان تعیین می‌شود.


رییس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که اصناف در سال گذشته داشتند و نیز شرایط کلی اصناف خرد و کوچک، بسیاری از ایشان از امکان ثبت دفاتر و حفظ اسناد و حساب و کتاب برخوردار نبوده‌اند؛ بنابراین در طول این مذاکرات تاکید داشته‌ایم که ایشان بتوانند در قالب تبصره ماده ۱۰۰ تعیین مالیات شوند. با توافق انجام شده این افراد کمتر درگیر مراجعه به سازمان امور مالیاتی خواهند شد و با یک تصمیم مالیات آنها تعیین می‌شود.


ممبینی اظهار کرد: بنابر دستورالعملی که صادر شده است تمامی مودیان صنفی اعم از گروه سوم و دوم در صورتی که میزان فروش آنها زیر سقف تعیین شده باشد، می‌توانند بنا بر تبصره ماده ۱۰۰ نسبت به تعیین مالیات خود اقدام کنند. افرادی که مالیات آنها در سال ۹۷ از صفر تا ۵/۲ میلیون تومان بوده، هیچ افزایشی نخواهند داشت و همان مقدار مالیات برای سال ۹۸ ایشان تعیین می‌شود.


به گفته وی، افرادی که مالیات آنها در سال ۹۷ از ۵/۲ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان بوده نیز چهاردرصد افزایش داشته، افرادی که بین پنج میلیون تا ۱۰ میلیون تومان بوده با هشت درصد افزایش و افرادی که بیش از ۱۰میلیون تومان مالیات ۹۷ داشته‌اند می‌توانند با افزایش ۱۲درصدی نسبت به سال ۹۷مالیات خود را تعیین کنند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال