زیان ۳۱۰۰ میلیارد ریالی صنعت نمایشگاهی از زمان شیوع کرونا

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، صنعت نمایشگاهی کشور نزدیک به ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال ضرر کرده است.

بهمن حسین‌زاده افزود: ۳ هزار و ۳۰۰ نفر فعال حاضر در این صنعت به همراه ۴۵۰ شرکت غرفه‌ساز که هر یک شاغلان زیادی در مجموعه خود دارند، از شرایط یاد شده متضرر شده‌اند، همچنین از بین رفتن اشتغال‌زایی یک نفر به ازای هر ۵/ ۴ تا ۵ مترمربع فضا با برگزاری هر نمایشگاه را باید به این آمارها اضافه کرد.

 

به گزارش  ایرنا، وی به اقدام‌های انجام شده از سوی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: با تشکیل ستادی در این زمینه و با نظرخواهی از همه فعالان و انجمن‌های صنعت نمایشگاه، چهار پروتکل ویژه بازدیدکنندگان، غرفه‌سازان، مشارکت‌کنندگان و سایت‌داران تهیه و تدوین شد.

 

حسین‌زاده به برگزاری نمایشگاه تخصصی «جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا» در هفته گذشته اشاره کرد که با رعایت کامل پروتکل‌های ابلاغ شده وزارت بهداشت در فضایی افزون بر ۴ هزار مترمربع برپا شد و در آن  محصولات و کالاهای مرتبط با پیشگیری، مبارزه و کنترل عفونی تولید داخل و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد و در معرض دید متخصصان قرار گرفت.

 

وی خاطرنشان‌کرد: ثبت‌نام آنلاین، اجازه ندادن به بازدیدکنندگان عمومی برای حضور در نمایشگاه و حضور متخصصان با دعوت از سوی شرکت‌ها، تقسیم‌بندی افراد برای حضور در نشست‌های رودررو، آموزش پرسنل حراست و هلال احمر مستقر در نمایشگاه، توزیع بسته‌های ضدعفونی‌کننده و اقلام مبارزه با کرونا بین شرکت‌کنندگان، حرکت افراد بر مبنای خطوط از پیش طراحی شده در نمایشگاه، لغو بلیت فروشی در ورودی نمایشگاه بین‌المللی، عبور از تونل مخصوص برای ضدعفونی افراد و همچنین مشخص شدن جایگاهی برای مصاحبه‌های خبرنگاران با مسوولان و شرکت‌کنندگان، از جمله تمهیدات اندیشیده شده است.

 

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد:‌ موارد و پروتکل‌های یاد شده در سایت شرکت، همچنین به سفرا و رایزنان اقتصادی سایر کشورها اطلاع‌رسانی شده است

به گزارش «ایرنا» با توجه به تجهیز نمایشگاه بین‌المللی تهران به دستگاه‌های ضدعفونی و تجهیزات مقابله با بیماری کرونا، قرار است از ۱۲ تیرماه همه نمایشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال