آخرين وضعيت كاركرد کارگروه پایش رفتار تجاری و کمیته اقدام صادراتی

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، تشکیل کارگروه پایش رفتار تجاری و کمیته اقدام صادراتی را در راستای اجرای اهداف و وظایف مندرج در اساسنامه سازمان توسعه تجارت ایران دانسته و حضور اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران و اتاق اصناف ایران و همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران در کارگروههای فوق الذکر را بیانگر همسویی دیدگاهها و راهبردهای بخشهای دولتی و خصوصی در جهت رفع مشکلات فراروی صادرات غیر نفتی دانست.

حمید زادبوم در گفتگو با خبرنگار اکسپورتنا، بازگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی صادرات غیر نفتی، نسبت به انعکاس دغدغه های صادرکنندگان به مراجع ذیربط در خصوص مشکلات مطروحه اقدام کرده و سعی می کند با همکاری سایر دستگاهها از جمله بانک مرکزی، گمرک ایران و سازمان امور مالیاتی، راهکارهای کارشناسی را اجرایی و عملیاتی کند.

 

وی از عدم بازگشت حدود ۲۷میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات غیر نفتی طی سالهای ۹۷ و ۹۸ خبر داد و گفت: بخشی از این مهم ناشی از عدم اطلاع صادرکنندگان از قوانین، مقررات و دستورالعملها و همچنین دریافت وجه کالاها به صورت ریالی از سوی برخی از صادرکنندگان در سال ۹۷ و همچنین سوء استفاده انجام شده از محل کارتهای یکبار مصرف است.


زادبوم اظهار امیدواری کرد با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان تیرماه ۹۹ ، مقادیر بیشتری از ارز حاصل از صادرات سال ۹۸ به چرخه اقتصادی کشور بازگردد.


وی اعلام کرد: کارگروههای پایش رفتار تجاری و کمیته اقدام صادراتی در سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها نیز بر اساس دستورالعملهای ابلاغی فعال خواهند بود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال