تشکیل کمیته بهره‌برداری از طرح‌ها در صمت

مشاور طرح‌ها و سرمایه‌گذاری وزارت صمت از آغاز پویش «تولید ملی، اشتغال پایدار و صادرات مستمر» به منظور افتتاح ۲۰۰ طرح صنعتی و معدنی به ارزش ۱۶۹ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: کمیته بهره‌برداری از طرح‌ها در وزارت صمت تشکیل شد.

 امیر صباغ از اعلام آمادگی وزارت صنعت برای افتتاح طرح‌های سرمایه‌گذاری با هدف جهش تولید، افزایش اشتغال و توسعه صادرات خبر داد و گفت: پویش«تولید ملی، اشتغال پایدار، صادرات مستمر» از هفته جاری به منظور افتتاح ۲۰۰ طرح مهم و استراتژیک وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار می‌کند.


 به گزارش شاتا، مشاور طرح‌ها و سرمایه‌گذاری وزارت صمت افزود: ارزش ۲۰۰ طرح پیش‌بینی شده برای افتتاح در این پویش، ۱۶۹ هزار میلیارد تومان است که برای ۴۱ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد، این در حالی است که ۱۰۰ طرح آن در سال ۹۹ و ۱۰۰ طرح دیگر در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید. وی تصریح کرد: ۲۰۰ طرح مذکور که در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی قرار دارند، از میان ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح کوچک، متوسط و بزرگی انتخاب شده‌اند که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، ضمن اینکه از این تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ طرح نیز دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد هستند.

 

صباغ با بیان اینکه کمیته پیگیری و بهره‌برداری از طرح‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت با مسوولیت معاونت طرح و برنامه و عضویت سازمان‌های توسعه‌ای ایدرو و ایمیدرو، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان توسعه تجارت، مرکز اصناف ایران و سازمان‌های صمت در استان‌ها تشکیل شده است، گفت: اجرای این طرح‌ها تاثیر بسزایی در حوزه اشتغال و دستیابی به جهش تولید به جای خواهند گذاشت که بر اساس اولویت‌ها، افتتاح آنها از سوی رئیس‌جمهور، سرپرست وزارت صمت و معاونان وزیر صورت خواهد گرفت.

 

وی اظهار کرد: در اولین هفته و بعد از تعطیلات عید سعید فطر، با پیشنهاد معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، پنج طرح قابل افتتاح با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری معرفی و به صورت ویدئو کنفرانس از سوی رئیس‌جمهور افتتاح خواهند شد.

 

صباغ ادامه داد: با توجه به تاکید وزارت کشور مبنی بر توسعه شرق و غرب با محوریت استان‌های مرزی، یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها در بهره‌برداری از طرح‌ها، راه‌اندازی پروژه‌های مستقر در استان‌های مرزی و کمتر برخوردار است. مشاور طرح‌ها و سرمایه‌گذاری وزارت صمت تاکید کرد: همزمان با بهره‌برداری و افتتاح طرح‌های مذکور، عملیات اجرایی پروژه‌های استراتژیک و جدید توسعه‌ای این وزارتخانه نیز آغاز خواهد شد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال