رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران کسب‌وکارهای قربانی کرونا پایش شوند

محمود تولایی پیشنهاد می‌دهد: دولت دیون مالیاتی ،حق بیمه تأمین اجتماعی و سایر عوارض کسب‌وکارهایی را که به دلیل همه‌گیر شدن این بیماری متوقف یا دچار خسارت شده‌اند، به چند ماه بعد معوق کند.

با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در کشور و تحت تأثیر قرار گرفتن بسیاری از مشاغل خرد و کلان، چهارم اسفندماه 1398 بود که هیات دولت تصمیم گرفت تا «کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا» را تشکیل دهد؛ جلسات این کارگروه به ریاست محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود و اعضای هیات رئیسه اتاق ایران از صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی خواسته‌اند تا درزمینهٔ کاهش آثار مخرب کرونا بر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط پیشنهاد واقع‌بینانه ارائه دهند تا این ستاد بتواند برای جلوگیری از آسیب‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تر و منسجم‌تری داشته باشد.

در همین زمینه محمود تولایی رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق ایران در گفت‌وگو با « پایگاه خبری اتاق ایران» بر ضرورت پایش کسب‌وکارهایی که به‌واسطه شیوع ویروس کرونا دچار خسارت شده‌اند و امکان عمل به تعهدات خود را در این برهه ندارند، تأکید دارد و پیشنهاد می‌دهد تا دولت دیون مالیاتی ، حق بیمه تأمین اجتماعی و سایر عوارض کسب‌وکارهایی را که به دلیل همه‌گیر شدن این بیماری متوقف یا دچار خسارت شده‌اند، به چند ماه بعد معوق کند.

تولایی همچنین بر اهمیت نقش بخش خصوصی در شرایط فعلی تأکید کرد و بر این باور است که این بخش خصوصی و فعالان اقتصادی هستند که باید دوشادوش دولت، مردم را به سمت خروج از این شرایط بحرانی هدایت کنند. رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق ایران می‌گوید: آحاد مردم باید اوضاع را درک کنند، در غیر این صورت نمی‌توانیم از شرایط فعلی عبور کنیم. بنابراین یکی از مهم‌ترین وظایف ما فعالان اقتصادی این است که در بدنه نیروی انسانی و سایر حوزه‌هایی که با آن ارتباط داریم، تاثیرگذاز باشیم.

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق ایران در ادامه به تشریح مسئولیت‌های اجتماعی فعالان اقتصادی در شرایط ویژه می‌پردازد؛ او در همین زمینه تأکید می‌کند: فعالان اقتصادی قبل از هر چیز موظف به ایفای مسئولیت اجتماعی در بنگاه‌های خود و در قبال کارکنانشان هستند. تجهیز کارگاه‌ها به مواد ضدعفونی‌کننده و حفظ سلامت نیروهای انسانی حداقل کاری است که فعالان اقتصادی می‌توانند انجام دهند. از آن‌طرف هم بخش‌های بزرگی از جامعه به‌خصوص در حوزه سلامت نیازمند حمایت فعالان اقتصادی هستند. چراکه منابع دولت، کفاف تأمین هزینه‌های تحمیل‌شده به‌نظام سلامت را در شرایط فعلی نمی‌دهد و در چنین شرایطی است که بخش خصوصی باید نقش‌آفرینی و حوزه خدمات اجتماعی ورود کند.

تولایی رئیس اتاق کاشان، حمایت اخلاقی و روحی از کادر درمانی را در اولویت ایفای مسئولیت اجتماعی می‌داند و در ادامه به تشریح اقدامات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان می‌پردازد. او اعلام کرد: با گستردگی شیوع ویروس کرونا، اتاق کاشان با جمع‌آوری مبالغ قابل‌توجهی از فعالان و اعضای هیات نمایندگان اتاق کاشان، اقدام به تجهیز و خرید لوازم موردنیاز برای برخی بیمارستان‌هایی کرد که در حال حاضر در صف اول مبارزه با بیماری کرونا قرار دارند اما از کمبود وسایل ضروری رنج می‌برند.

 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال