تحریم نساجی و راهکارها

مسعود ابریشمی در دومین جلسه بازرگانی، تجارت خارجی و گمرک اتاق کاشان با اشاره به تحریم صنعت نساجی ایران و فرصت 90 روزه باقیمانده برای انجام معاملات توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا اظهار کرد: نساجی یک صنعت پرکاربر بوده و آمریکا با هدف قراردادن این صنعت به دنبال تعطیلی واحدهای تولیدی و ایجاد تنش های اجتماعی در ایران است.

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کاشان افزود: در شرایط کنونی باید در بخش تولید و بازرگانی هوشمندانه عمل کنیم که این مقوله همکاری کامل وزارت صمت و بانک مرکزی را می طلبد .

 

به گزارش اتاق کاشان، مسعود ابریشمی  گفت: در کوتاه مدت بدنبال تسهیل در ورود بیشتر مواد اولیه باشیم و در دراز مدت بدنبال مواد جایگزین باشیم.

 

محمود تولائی رئیس اتاق کاشان، بالاترین تعداد صنعت در منطقه در حوزه نساجی بوده و باید تنشهایی که ممکن است با این موضوع پیش بیاید را برطرف نمائیم . وی افزود: منابع مالی برای خرید بیشتر در بخش تولید باید تامین گردد.

 

وی گفت: زمانی کنونی ، زمان  بقاست نه توسعه، متاسفانه شرکت های پتروشیمی با افزایش قیمت 30 درصدی مواد P.P که کاملا محصول داخلی کشورمان است ، باعث افزایش قیمت محصولات شده و در این شرایط باید همه به بخش نساجی کمک کنند.

 

محمود تولایی از مشکلات مربوط به ثبت سفارش و تامین منابع مالی  سخن گفت و افزود: با توج به فرصت کم باقیمانده و طولانی بودن سیکل ثبت سفارش ، تولیدکنندگان با مشکلات زیادی روبرو هستند که با تسهیل در این امور می توانیم به این بخش تولید کمک کنیم.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال