آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین مالی تولیدکنندگان چادر مشکی

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تامین مالی تولیدکنندگان چادر مشکی از محل تبصره 18 خبر داد و گفت: همچنین این آمادگی وجود دارد که بتوان برای تولیدکنندگان، معافیت مالیاتی برقرار کرد.

حسین مدرس خیابانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، از حمایت‌های بی‌دریغ امام جمعه این استان از صنعت قدردانی کرد و گفت: در برنامه‌ریزی‌های تحریمی صورت گرفته بر علیه اقتصاد ایران، دو موضوع اصلی تولید و معیشت مدنظر قرار گرفته است و دشمن تلاش کرده تا با تحت تاثیر قرار دادن این دو موضوع، کاهش تولید و بیکاری جوانان را هدف گرفته ؛ در حالیکه هر بار دشمن برای جوانان و تولید و اقتصاد کشور نقشه ریزی می کند ، این نقشه‌ها با برنامه‌ریزی‌های دقیق و پشتیبانی‌های مردم، نقش بر آب شده است.

 

به گزارش شاتا،  وی افزود: آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در حال حاضر، میانگین افزایش تولید کالا در کشور بین هفت تا ۱۳ درصد بوده؛ اما از همه مهمتر آن است که به رغم تهدیدها و تشدید تحریم‌ها، حجم صادرات در سال جاری به ۳۲ میلیارد دلار رسیده است.


قائم مقام وزیر صنعت، معدن، تجارت در امور بازرگانی بیان کرد: در بخش معیشت نیز با وجود تحریم‌ها، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در تأمین کالاهای اساسی هیچگونه مشکلی وجود نداشته و دو برابر نیاز کشور ذخیره کالاهای اساسی صورت گرفته است.


وی تصریح کرد: کشور ما اکنون در جنگ اقتصادی قرار دارد ؛ اما هیچ نقطه از کشور، شباهتی به یک منطقه جنگ‎زده ندارد؛ این در حالی است که تلاش ها بر این است که وضعیت تولید و معیشت مردم بهبود یابد.


مدرس خیابانی سپس به برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت و گفت: برای حمایت از تولید داخلی، به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت واردات هزار و ۶۰۰ کالا به کشور ممنوع شده است یکی از آنها پوشاک است که به موازات سیاستگذاری برای ممنوعیت واردات، دولت از تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی تقاضا دارد تا در این بخش سرمایه گذاری کرده و تولید را افزایش دهند.


وی با بیان اینکه میزان مصرف چادر مشکی در کشور ۸۰ میلیون مترمربع است، عنوان کرد: در حال حاضر در کشور ۱۰ میلیون مترمربع چادر تولید می‌شود که حاضریم برای سرمایه گذاران، تسهیلات ویژه قائل شویم.


مدرس خیابانی تاکید کرد: ما حاضریم برای سرمایه گذاری تولید چادر مشکی در دارالعباده یزد، تسهیلات ویژه از جمله وام تبصره ۱۸ که به منظور حمایت از تولید در نظر گرفته شده، پرداخت کرده و تسهیلات دیگری از جمله معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیریم.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال