راه اندازی شهرک نساجی باعث ایجاد اشتغال‌زایی ۱۲۰ هزار نفری می‌شود

رییس هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنایع نساجی استان اصفهان گفت:تاسیس شهرک نساجی، علاوه بر کاهش نرخ بیکاری در ایجاد اشتغال‌زایی ۱۲۰ هزار نفری همچنین صادرات بیش از پنج میلیارد دلاری تاثیرگذار خواهد بود.

حبیب‌الله شاه‌کرمی رییس هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنایع نساجی استان اصفهان گفت: مقدمات راه اندازی شهرک نساجی شامل جانمایی زمین در محدوده بین شاهین‌شهر و اصفهان فراهم شده و زیرساخت‌های این طرح اقتصادی در دست اقدام است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  شاه‌کرمی، هدف از راه اندازی این شهرک را ساماندهی چرخه تولید تا توزیع، بهره‌گیری از ظرفیت‌های این صنعت و اشتغال‌زایی، برندسازی محصولات و پرداختن به صنعت مد اعلام کرد و گفت: تاسیس این شهرک، علاوه بر کاهش نرخ بیکاری در ایجاد اشتغال‌زایی ۱۲۰ هزار نفری همچنین صادرات بیش از پنج میلیارد دلاری تاثیرگذار خواهد بود.

 

او سهم کنونی اشتغال بانوان را در صنعت نساجی و پوشاک این استان بیش از ۱۷ درصد دانست و گفت: با شروع به کار این شهرک سهم بانوان به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

 

شاه کرمی، نسبت سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی استان را پنج درصد و اشتغال دراین زمینه راهم ۱۳ درصد بیان کرد و گفت: پرداخت حق بیمه ۲۳ درصدی که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست فشار مضاعفی به کارفرمایان این صنعت وارد می‌کند.

 

رییس هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنایع نساجی استان اصفهان، بالا بودن نرخ بهره بانکی برای صنایع به ویژه صنعت نساجی را از چالش‌های این صنعت دانست و افزود: در هیچ کشوری بهره بالای ۶ درصد برای صنایع در نظر گرفته نمی‌شود درحالیکه صنایع کشور ما مجبور به پرداخت ۱۵ تا ۲۷ درصد بهره بانکی هستند.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال