اصلاح ضوابط واردات کالا توسط مرزنشینان

هیات‌وزیران با هدف حمایت از مرزنشینان، فعالیت بازارچه‌ها و اسکله‌های مرزی، تصویب‌نامه کالاهای قابل ورود مرزنشینان را اصلاح کرد.

 واردات کالاهای موضوع این بخشنامه منوط به ثبت آماری وتایید منشأ ارز توسط بانک‌مرکزی ایران مطابق دستورالعمل ابلاغی کارگروهی مرکب از بانک‌مرکزی ایران و وزارتخانه‌های کشور و صمت و با رعایت استاندارهای ضوابط دستگاه‌های ذی‌ربط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای است.


 به گزارش خبرگزاری مهر، همچنین براساس اصلاحیه تصویب‌نامه کالاهای قابل ورود مرزنشینان، تعیین نوع و میزان اقلام قابل ورود با رویه مرزنشین مشمول تسهیلات مبادلات بازارچه‌های مرزی، ملوانان و کارکنان شناورهای کمتر از ۵۰۰ تن ظرفیت و مرزنشینان شرکت‌های تعاونی آنها به کارگروه ماده ۱۲ قانون ساماندهی مبادلات مرزی تفویض و براساس ماده ۷ قانون یادشده در صورت تایید کارگروه مذکور توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌شود.

 

همچنین براساس این مصوبه واردات مواد اولیه و قطعات یدکی و ملزومات تولید قابل ورود توسط مرزنشینان با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی بانک‌مرکزی به‌صورت تجمیعی مجاز است.

 

بر این اساس وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت موظف است اطلاعات مربوط به واردات مربوط به این بند را به گمرک ایران ارسال کند. از سوی دیگر کالاهای وارداتی از بازارچه‌های رسمی غرب کشور مشمول ۱۰ درصد تخفیف سود بازرگانی می‌شوند. مطابق تبصره آورده شده در این بخش، بازارچه‌های مرزی رسمی غرب کشور دارای تخفیف سود بازرگانی بالای ۱۰ درصد از شمول این بند مستثنی می‌شوند.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال