باحضور نمایندگان استان‌های منتخب؛ نخستین جلسه هماهنگی برای صدور ضمانتنامه در «طرح ملی پوشاک» برگزار شد

نخستین جلسه مشترک مدیران صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با نمایندگان استان‌های پایلوت در اجرای مرحله اول طرح ملی پوشاک، با هدف بررسی فرآیندهای اجرایی و مسائل مرتبط، در محل صندوق ضمانت صنایع کوچک برگزار شد.

نخستین جلسه مشترک مدیران صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با نمایندگان استان‌های پایلوت در اجرای مرحله اول طرح ملی پوشاک، با هدف بررسی فرآیندهای اجرایی و مسائل مرتبط، روز یکشنبه 8 دیماه در تهران و در محل صندوق ضمانت صنایع کوچک برگزار شد و طرفین به طرح نظرات و دیدگاه‌های خود مبادرت کردند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان،  در ابتدای این نشست، محمدحسین مقیسه «مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک»، نحوه شکل‌گیری ایده اولیه و روند تکامل طرح ملی پوشاک را تشرح کرد و افزود: مباحث مربوط به این طرح از سال 96 آغاز شد و در ابتدا مشارکت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، به صورت جدی مطرح نبود، اما با مطالعه و بررسی دستگاه‌ها و سازمان‌های دخیل، نهایتا این جمع‌بندی حاصل شد که مشارکت صندوق برای اجرای موفقیت‌آمیز آن ضروری است. به این ترتیب زمینه ورود صندوق به این طرح مطرح شد.

 

مقیسه اظهار کرد: سال گذشته در جلسه کمیته راهبردی «طرح ملی پوشاک» بانک کشاورزی به عنوان ذینفع این طرح معرفی شد. امسال نیز ضمن موافقت با افزایش سرمایه صندوق در راستای اجرای طرح ملی پوشاک، سقف صدور ضمانت‌نامه برای واحدهای متقاضی این طرح 15 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. که ما آمادگی داریم در صورت اختصاص بودجه، تا پایان امسال روند اجرای طرح را در 5 استان منتخب (پایلوت) آغاز کنیم.

 

معاونان سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های همدان، اردبیل، گیلان و چهارمحال بختیاری که به عنوان نمایندگان استانی صندوق ضمانت‌سرمایه‌گذاری صنایع کوچک نیز در اجرای طرح ملی پوشاک فعالیت دارند، هر کدام وضعیت استان‌ خود را شرح دادند و میزان آمادگی استان‌های متبوع را برای اجرای این طرح اعلام کردند.

 

به گفته آن‌ها استقبال از طرح ملی پوشاک در استان‌های پایلوت بسیار خوب ارزیابی می‌شود و برخی طرح‌ها نیز به بانک عامل پیشنهاد شده و آن‌ها نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

در پایان نیز مدیران صندوق و نمایندگان استانی در خصوص چالش‌های طرح به بحث و گفتگو پرداختند. قیمت تمام شده، بازار هدف، مزیت رقابتی با کالاهای وارداتی، کیفیت و برندینگ از جمله چالش‌ها و مسائل مهم مرتبط با اجرای طرح مذکور بود که در این نشست در باره هر کدام از آن‌ها بحث و بررسی شد.

 

گفتنی است، علاوه بر چهار استان نامبرده به عنوان استان‌های پایلوت، استان کرمانشاه نیز در طرح پایلوت تعریف شده است که نماینده آن در این جلسه حضور نداشت.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال