استاندار یزد: احیای صنعت پوشاک موجب تولید و اشتغال است

استاندار یزد گفت: احیای صنعت پوشاک و نساجی به خاطر سابقه دیرینه‌ای که دارد جزو برنامه‌های محوری دولت در این استان است که با همکاری بخش‌ خصوصی و همراهی مسوولان صورت می‌گیرد .

محمدعلی طالبی در جلسه بررسی وضعیت صنعت پوشاک به سابقه آن در استان اشاره کرد و با قدردانی از فعالان آن افزود: باید با همت و برنامه‌ریزی و احیای صنعت نساجی و پوشاک، جایگاه استان را در کشور ارتقا دهیم .

 

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: احیای این صنعت هنر نقش مهمی در رونق تولید پایدار، گسترده و اشتغال مولد و مفید بر اساس اقتصاد مقاومتی و شرایط فرهنگی و اقلیمی استان دارد و دولت به جد از آن حمایت می‌کند.

 

استاندار یزد اظهار داشت: جلب مشارکت بخش‌خصوصی و ایجاد زمینه برای ارتقای فعالیت آنها با حمایت‌های مادی و معنوی باید در دستور کار مسوولان امر قرار گیرد که برای تولید بسیار حیاتی است .

 

طالبی بیان داشت: بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولید کننده پوشاک و نساجی و برنامه‌محوری برای احیا و توسعه فراگیر آنها باید مورد عنایت و حمایت دستگاه‌های امر قرار گیرد.

 

وی گفت: صنعت پوشاک نیازمند اعتبار، جایگاه و برندسازی است که فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و داشتن طرح و برنامه مشخص جزو مسائل ضروری است که باید پیگیری شود.

 

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: احیا و گسترش صنعت پوشاک برای تولید و اشتغال بیشتر به خاطر شرایط فرهنگی و اقلیمی یزد در اولویت است.

 

سیدمسعود عظیمی افزود: دولت با همکاری تمام دستگاه‌ها به دنبال ایجاد فضای مناسب برای احیا و فعالیت جدی واحدهای تولید کننده پوشاک با بهره‌گیری از دانش روز و امکانات مناسب است.

 

وی ادامه داد: ایجاد فضای مناسب کسب و کار ، تولید مناسب و فراهم کردن بازار فروش جزو برنامه‌های مهمی است که با همکاری فعالان این صنعت صورت می‌گیرد.

 

این مسوول تاکید کرد: نساجی و صنعت پوشاک سابقه دیرینه در یزد دارد و با شرایط اقلیمی همخوانی مناسبی دارد بنابرین باید با همکاری علاقه‌مندان برای ارتقای جایگاه آن اقدام کرد.

 

عظیمی همچنین به ضرورت بازاریابی ، مبارزه با قاچاق پوشاک ، به روز کردن امکانات و ایجاد فرصت مناسب برای تولید این صنعت تاکید کرد.

 

در این نشست مقرر شد تا به صورت منظم با حضور فعالان بخش‌خصوصی و همراهی مسوولان در راستای احیای صنعت پوشاک و گسترش آن اقدام شود.     

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال