در نشست فعالان اقتصادی کاشان با معاون وزیر صنعت مطرح شد: رونق تولید با توجه به میزهای ساخت داخل

فعالان اقتصادی منطقه کاشان در نشستی با حضور معاون وزیر صنعت در امور صنایع، در جریان برنامه‌های این وزارتخانه برای تحقق رونق تولید و توسعه اقتصادی قرار گرفتند.

 معاون وزیر صنعت در این نشست توجه به میزهای ساخت داخل را یکی از مسیرهای میانبر برای تحقق رونق تولید عنوان کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست، رونق تولید و توسعه ساخت داخل را مهم‌ترین برنامه‌های وزارت صنعت دانست و افزود: در راستای افزایش تولید محصولات داخلی و حل مشکلات صنعتگران از ابتدای سال جاری تاکنون شش میز ساخت برگزار شده و دستاوردهای مطلوبی نیز به دنبال داشته است.

 

مهدی صادقی نیارکی در نشستی با فعالان اقتصادی منطقه کاشان، از برگزاری دو میز ساخت داخل در حوزه صنعت مخابرات خبر داد و افزود: در قالب برپایی این میزها قراردادهایی به ارزش بیش از 456 میلیون یورو منعقد شده است و در نظر داریم تا با برپایی میز ساخت داخل تا پایان سال یک هزار و 400 میزان واردات را 10 میلیارد دلار کاهش دهیم.

 

او با بیان اینکه ایران در حوزه دانش‌آموختگان فنی مهندسی در رتبه سوم دنیا قرار دارد، گفت: در صورت افزایش سهم بخش صنعت از تولید ناخالصی داخلی آینده شغلی این فارغ‌التحصیلان نیز تأمین می‌شود و به‌تبع آن نیز رونق تولید و کاهش آمار بیکاران فارغ‌التحصیل را به دنبال دارد.

 

صادقی نیارکی، نیاز نقدینگی بخش صنعت را 360 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: برای تأمین این نقدینگی تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و با بانک‌های عامل نیز در حال مذاکره هستیم تا در رونق تولید و پویایی هر چه بیشتر واحدهای تولیدی نقش بسزایی داشته باشند.

 

او ضمن تأکید بر تمرکز وزارت صمت بر افزایش صادرات به‌ویژه کشورهای همسایه تصریح کرد: کشورهای همسایه همچون روسیه، ترکیه، پاکستان و سوریه از جمله کشورهایی هستند که به آنها صادرات صورت می‌پذیرد و در نظر داریم تا روند صادرات با تشکیل میز کالا یا گروه کالا تسهیل بخشیده شود.

 

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به واحدهای موفق کاشانی در حوزه اسانس و عرقیجات گیاهان دارویی گفت: هرچه ارزش‌افزوده بالاتر باشد، آن واحدهای تولیدی در زنجیره تولید نقش مؤثرتری دارند و بر همین اساس بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی این واحدهای تولیدی برای معرفی به بانک‌های عامل در اولویت قرار دارند.

 

صادقی نیارکی ضمن اشاره به رشد 200 درصدی در صنعت الکتروموتور تأکید کرد: وجود محدودیت‌ها در زمینه‌های مختلف به‌ویژه واردات و تحریم‌ها علیه ایران موجب شده است تا این محدودیت‌ها به فرصت تبدیل شود.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان گفت: اتاق پیگیری‌های متعددی برای تولیدکنندگان منطقه کاشان انجام داده و این مسائل از مراجع مختلف همچون وزارت خانه و از افراد مسئول به‌ویژه نمایندگان مجلس پیگیری می‌شود و در صورت نیاز به نظرات کارشناسی نیز این اتاق کمک شایانی به صنعتگران ارائه می‌کند.

 

محمود تولایی در نشست فعالان اقتصادی با معاون وزیر صنعت در امور صنایع ضمن اشاره به برگزاری کلاس‌های مختلف متناسب با نیازهای صنعتگران افزود: اجلاس‌های مختلفی نیز در اتاق کاشان برگزار و صنعتگران به‌صورت مستقیم با مسئولان مشکلات خود را در میان می‌گذارند و تصمیمات لازم نیز در این زمینه اتخاذ و دستورات لازم صادر می‌شود.

 

تولایی با بیان اینکه اتاق کاشان در زمینه تسهیل ورود به کسب‌وکار تلاش فراوانی داشته است، گفت: اگر اختلافی نیز میان صنعتگران به وجود بیاید اتاق کاشان ورود پیدا کرده و سعی می‌شود تا این موضوع به بهترین نحو به نتیجه مطلوب منتهی شود.

 

او ضمن اشاره به برگزاری کارگروه‌های مختلفی همچون کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در اتاق کاشان افزود: در سال جاری ساخت و بهره‌برداری از نمایشگاه بین‌المللی کاشان به‌صورت جدی‌تر پیگیری شد به‌نحوی‌که در سال جاری نحوه دسترسی به این نمایشگاه به‌صورت جدی پیگیری و اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرفت.

 

او با بیان اینکه عمده فعالیت منطقه کاشان در حوزه فرش است، تأکید کرد: دستگاه‌های مختلف در برپایی این نمایشگاه دخیل بودند و امیدواریم شروع خوبی را داشته باشد و برپایی این نمایشگاه نیز شروعی برای برگزاری سایر نمایشگاه‌ها باشد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال