افزایش ارزش افزوده صنعت چرم، کیف و کفش/ تاسیس شعب مختلف در مقاصد صادراتی

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به پتانسیل زیاد اشتغالزایی در صنعت چرم گفت: صنعت کفش در سال 97، بیش از 115 میلیون دلار صادرات داشته است.

مهدی صادقی نیارکی، در بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: صنعت چرم، کیف و کفش سابقه دیرینه در کشور ما دارد؛ و جزو مزیت های نسبی کشور ما است و امروز نه تنها ما کل نیاز کشور را می توانیم تامین کنیم بلکه پتانسیل زیادی برای صادرات داریم و زنجیره ارزش این محصول در کشور ما از تولید چرم مصنوعی، طراحی و .. در شکل گرفته است .

 

به گزارش شاتا،  وی با اشاره به تولید کافی واحدهای صنعتی و صنفی در زمینه کیف، کفش و شکل‌گیری برندهایی در سال‌های اخیر، از تاسیس شعب برخی برندها در مقاصد صادراتی خبر داد.

 

صادقی نیارکی بیان کرد: در سال 97، بیش از 115 میلیون دلار صادارت کفش بوده است و با برنامه ریزی های انجام شده در این بخش با افزایش ارزش افزوده می خواهیم عایدی بیشتری برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داشته باشیم.

 

سرپرست معاونت صنایع با اشاره به خود اتکایی بسیار زیاد و قابلیت صادرات و اشتغالزایی زیاد صنعت چرم و کیف و کفش گفت: عمدتا صنایع کوچک، متوسط در این بخش قرار دارند.

 

در این صنایع استقرار و تاسیس به سرعت انجام می شود و قابلیت فعال سازی دارند و با تشکیل کنسرسیوم ها باید تولید و صادرات ساماندهی شوند.

 

نیارکی با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه صنعت چرم،کیف، کفش و صنایع وابسته گفت: این جنس از نمایشگاه ها کمک می کند که تولید و صادرات ساماندهی شوند و همرسانی بین تامین کنندگان و تولید کننده مواد اولیه انجام شود و توافقات شکل بگیرد.

 

وی با اشاره به افزایش ارزش افزوده در این صنعت توضیح داد: مهمترین اتفاقی که باید در این بخش بیفتد، افزایش ارزش افزوده است و متوسط ارزش صادراتی مان را با تولیدات کیفی افزایش بدهیم .

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال