افزایش ۲۵ درصدی تولید ۵۸۹ واحد صنعتی کوچک

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با اجرای برنامه‌های افزایش تولید واحدهای کوچک صنعتی، میزان تولید ۵۸۹ واحد صنعتی کوچک کشور حداقل ۲۵ درصد افزایش یافت.

علی‌اصغر مصاحب گفت: از ناحیه این افزایش تولید برای سه هزار و ۶۹۰ نفر اشتغالزایی شده است.

 

به گزارش ایرنا، وی افزود: در راستای اجرای برنامه‌های افزایش تولید و بازفعال‌سازی صنایع کوچک، امسال باید چهار هزار واحد تولیدی افزایش تولید یافته و دو هزار واحد نیز بازفعال‌سازی شوند.

 

وی اظهار داشت: افزایش ظرفیت تولید چهار هزار واحد صنعتی کوچک با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها پیگیری می‌شود که از این تعداد، دو هزار و ۶۵۸ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی واقع شده‌اند.

 

مصاحب اظهار داشت: از ۲ هزار واحد صنعتی هدف‌گذاری شده برای بازفعال‌سازی در سال جاری، هزار و ۳۴۳ واحد در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و تاکنون ۳۹۰ واحد تولیدی به این هدف دست یافته‌اند.

 

وی اظهار داشت: سال گذشته برای بازفعال‌سازی هزار و ۴۰۰ واحد راکد برنامه‌ریزی شده بود که با تلاش‌های انجام شده توانستیم هزار و ۷۲۶ واحد راکد را به چرخه تولید بازگردانیم.

 

معاون صنایع کوچک سازمان شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک گفت: این سازمان در قالب برنامه‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌هایی مانند ستاد تسهیل سرمایه‌گذاری، رفع موانع تولید و کلینیک‌های مشاوره‌ای که اعتبار آن از محل تبصره ۱۸ بودجه تامین شد و همچنین معرفی سرمایه‌گذار جدید به واحدهای غیرفعال توانست این واحد‌ها را دوباره فعال کند.وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ هزار واحد کوچک صنعتی در کشور فعالیت دارند، اظهار داشت: بیش از ۴۳ هزار واحد تولیدی از این تعداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استقرار دارند.

 

مصاحب افزود: ۷۷ درصد این واحدها فعالند و برای بازفعال‌سازی واحدهای غیرفعال نیز برنامه‌های مختلفی در دست اجرا داریم اما نمی‌توان این نکته را هم نادیده گرفت که فعالیت برخی از واحدهای صنعتی دیگر توجیه اقتصادی ندارد و عمر آنها به پایان رسیده است.

 

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: سیاست‌ دولت‌های یازدهم و دوازدهم باعث افزایش رقابت‌پذیری واحدهای صنعتی کوچک و متوسط شده است که این امر در کنار بین‌المللی کردن تولیدات صنعتی، از مهمترین برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

 

وی اظهار داشت: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ظرفیت‌های فراوانی برای تولید و اشتغال دارند و این ظرفیت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث رشد کارآفرینی و توسعه فضای کسب‌وکار شده است.

 

مصاحب گفت: تاکنون ۵۳۰ شرکت دانش‌بنیان تولیدی در نقاط مختلف کشور شناسایی شده و ۲۸۰ واحد تولیدی نیز مجوز دانش‌بنیانی دریافت کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: توجه ویژه به اقتصاد دانش‌بنیان رویکرد اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک است که این مهم نیز تنها با ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه، مراکز علمی و پژوهشی محقق می‌شود.

 

مصاحب اظهار داشت: صنایع کوچک و متوسط بخش عمده‌ای از مسیر توسعه پایدار کشور را فراهم ساخته‌اند و بر همین اساس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی علاوه بر تامین زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی، رویکرد حمایتی از این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.وی گفت: تشکیل ۷۰ کنسرسیوم صادراتی و ۶۸ شرکت مدیریت صادرات از مهمترین اقدامات سازمان صنایع کوچک برای حمایت از فعالان این بخش است

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال