پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت تولید ریسندگی سیستم پنبه‌ای کشور در سال ۹۸

​مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت معدن و تجارت در مراسم افتتاح واحد تولیدی ریسندگی سیستم پنبه‌ای در سمنان گفت: امروز شرکت ریسندگی درین ریس سمنان با ماشین آلات و تکنولوژی به روز ، با ظرفیت تولید سالیانه ۷۵۰۰ تن نخ پنبه ای رسماً آغاز بکار کرده و به توانمندی کشور در این حوزه اضافه شد.

 وی از افزایش ۴۰ هزار تنی ظرفیت این واحدها، تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: درحال حاضر ظرفیت واحد‌های موجود کشور در این حوزه حدود ۲۴۰ هزارتن در سال است؛ که پیش بینی می شوداین رقم در پایان سال جاری به ۲۹۰ هزارتن افزایش یابد.

 

به گزارش شاتا، افسانه محرابی همچنین با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در این واحد و سایر واحد‌های ریسندگی اظهار داشت: با ورود تکنولوژی‌های جدید در این حوزه همراه با افزایش کمی تولید نخ ، شاهد رشد کیفی نیز خواهیم بود.

 

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت تامین پنبه مورد نیاز صنایع نساجی، تسهیل در امر تامین مواد اولیه این صنعت را از اولویت های وزارتخانه اعلام کرد و گفت :صنایع ریسندگی کشور هم اکنون سالیانه به حدود ۱۲۰ هزارتن پنبه نیاز دارند که بخش مهمی از آن از طریق واردات تامین می شود.

 

در خاتمه وی ابراز امیدواری کرد: با افزایش توانمندی تولید در زنجیره کالای نهایی، با خلق ارزش افزوده بیشتر و کاهش وابستگی به تامین مواد و کالای واسطه، شاهد رشد و پیشرفت این صنعت در کشور باشیم

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال