بازگشت فعالیت‌های تنظیم‌بازاری به وزارت صمت

تمام فعالیت‌های مرتبط با تنظیم بازار که در قالب قانون انتزاع، از وزارت صمت جدا شده بود، مجدد به این وزارتخانه باز خواهد گشت.

 قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب گفت: طبق مصوبه جدید هیات دولت مقرر شده در تشکیلات جدیدی با عنوان قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ تمامی وظایف مرتبط با امور بازرگانی در این وزارتخانه متمرکز شود. بر این اساس، در این مصوبه، همه وظایف محول شده به وزارت جهاد کشاورزی که طی قانون انتزاع در سال ۱۳۹۱ انجام گرفته بود، مجددا به وزارت صمت و با مسوولیت متمرکز قائم‌مقام وزیر منتقل می‌شود.


به گزارش مهر، حسین مدرس خیابانی افزود: تمامی سیاستگذاری‌ها، برنامه‌ریزی و نظارت بر بخش بازرگانی کشور، در این قالب توسط حوزه قائم‌مقام امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری و به ثمر خواهد رسید، ضمن اینکه در فرآیند جدید، سعی خواهیم کرد به وظایف جهاد کشاورزی در کاهش وابستگی‌ها در حوزه تولید کالاهای اساسی بخش کشاورزی کمک کنیم.


وی اضافه کرد: هم برای حمایت از تولیدکننده و هم برای حمایت از مصرف‌کننده کالا، باید یک نگاه واحد مسائل و مشکلات را پیگیری کند. این در شرایطی است که تنظیم بازار نباید به گونه‌ای باشد که چرخ تولید کند شود، چراکه حمایت از مصرف‌کننده، در گرو حمایت از تولید است، بنابراین بخش تولید باید برای پایداری و تداوم فعالیت، به منافع مصرف‌کننده توجه ویژه داشته باشد.

 

مدرس خیابانی تصریح کرد: اعتقاد داریم منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده به هم گره خورده است، به این معنا که بخش وسیعی از تولید چه در مرحله آغاز و چه در مرحله عرضه و صادرات، نیازمند بخش تجارت و بازرگانی است.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال