معاون وزیر صمت: قزوین، قطب نساجی، صنایع فلزی و مواد غذایی در کشور است

معاون وزیر صمت با اشاره به فعالیت بیش از ۱۶ شهرک صنعتی برجسته در قزوین گفت: با فعالیت این واحدهای تولیدی امروز قزوین قطب تولید نساجی، صنایع فلزی و مواد غذایی در کشور است.

 محسن صالحی نیا در  آئین تجلیل از واحدهای تولیدی و صنعتی نمونه استان قزوین که با حضور امام جمعه موقت تهران، استاندار قزوین و جمعی از مسئولین استانی و کشوری برگزار شی، اظهار داشت: امروز بخش قابل توجهی از نیاز کشور در حوزه قطعه سازی در این استان تولید می شود و قزوین با وجود دارا بودن مساحت خاکی کم  توانسته در بسیاری از شاخص های تولید، سرمایه گذاری و نوسازی واحدهای تولیدی جزو استان های برتر کشور باشد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی بیان کرد: با وجود مشکلات فروانی که امروز واحدهای صنعتی در سراسر کشور با آن مواجه هستند صنایع استان قزوین امروز در حال توسعه بخش های فعالیتی و افزایش بهره وری هستند و بخش قابل توجهی از اعتبارات حمایتی به صنایع در استان قزوین در خصوص نوسازی، طرح توسعه و بهسازی واحدهای تولیدی هزینه می شود.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  گفت: امروز صنایع استان قزوین در بیش از 16 شهرک صنعتی این استان فعالیت میکنند و در مجموع میتوان گفت بیش از 2 درصد شهرک های صنعتی کشور در قزوین قرار دارد و با همین ظرفیت امروز قزوین در تولیدات برجسته در کشور توانسته جزو برترین های صنایع مختلف باشد.

 

صالحی نیا خاطرنشان کرد: با مشکلات اقتصادی خاصی که در سال های گذشته کشور را درگیر کرده است عده ای سعی دارند با سیاه نمایی نشان دهند که وضعیت صنایع اسف ناک و درحال تعطیلی است در حالی که امروز مبینیم بسیاری از واحدهای تولیدی ما با بهره وری بهینه و آگاهی از ظرفیت های داخلی توانسته اند طرح های توسعه خوبی اجرایی کند و یا کیفیت محصول خود را به صورت ویژه ای ارتقاء بخشند.

 

وی همچنین عنوان کرد:  شهرک های صنعتی کاسپین 1 و 2 و شهرک صنعتی البرز امروز جزو شهرک های صنعتی برتر کشور از نظر کیفی هستند و این روند در سایر شهرک های صنعتی قزوین نیز ادامه دارد.

 

معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: مشکلات نقدینگی، بازار فروش و تهیه مواد اولیه از مهم ترین دغدغه های تولیدکنندگان در کشور است که ما معتقدیم با ایجاد یک زنجیره از فعالین هر صنعت میتوان از ظرفیت های صنایع مادر و صنایع بزرگ برای حمایت از تولیدکنندگان خرد در زنجیره تامین بهره گرفت.

 

صالحی نیا خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در زنجیره تامین شرایط حمایتی برای صنایع کوچکتر را فراهم و امکان رشد و توسعه متناسب با نیاز صنعت مادر را برای این واحدهای تولیدی فراهم خواهد کرد به علاوه با ایجاد این زنجیره نیازهای واقعی هر صنعت احصاء وزمینه برای تولید و افزایش کیفیت ایجاد خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: کشور نیز با اجرای طرح های حمایتی و تشویقی در تلاش است تا تولیدکنندگان را در این مسیر همراهی کند و با ایجاد کردن شرایطی آرام و مطمئن نقشی در افزایش کیفیت و کمیت تولید محصولات ایرانی داشته باشند.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال