دوره های آموزشی آشنایی با سامانه شناسه و اخذ کالا برای بخش خصوصی پوشاک برگزار می شود

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی خبر از برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با سامانه شناسه و اخذ کالا برای ذی نفعان گروه منسوجات و پوشاک داد.

محمد قبله افزود : در سال 95 ذیل ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا، خدمات و ارز دستورالعمل های اجرایی را در تدوین و ابلاغ کردیم؛ این دستورالعمل ها، دستورالعمل های کالایی هستند و وظیفه آنها اخذ شناسه کالا برای گروه های کالایی که در ماده 13 به آنها اشاره شده است.

 

به گزارش شاتا، او ادامه داد: نحوه اخذ شناسه، نحوه کار کردن با شناسه کالا و نحوه کارکردن با سامانه تجارت برای بخش خصوصی اعم از وارد کنندگان و تولید کنندگان نیازمند آموزش است که در گروه کالایی پوشاک به علت گسترده بودن گروه کالایی ودارابودن بالاترین حجم شناسه آموزش به نوعی پررنگ تر به نظر می رسد.

 

قبله به برگزاری دوره های آموزشی برای گروه های داروهای دامپزشکی و موبایل اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی به در خواست تقاضای رئیس کارگروه های تخصصی،حوزه بخش خصوصی یا صلاحدید دفتر فنی دفتر امور خدمات بارگانی برگزار می شود.

 

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی صمت بیان کرد : گاها ممکن است تغییراتی در سامانه اتفاق بیافتد که ذی نفعان باید در جریان آن قرار بگیرند ولی عموما با ابلاغ دستورالعمل هر دفتر تخصصی و هر گروه غیر دولتی که از ما دوره های آموزشی خواسته است ما آن دوره ها را برگزار می کنیم.

 

او به برگزاری آخرین دوره آموزشی برای بخش خصوصی فعال در بخش نساجی و پوشاک درروزهای پایانی سال گذشته اشاره و گفت: قرار است هفته آینده نیز یک دوره آموزشی برای بخش خصوصی و ذینفعان فعال در بخش پوشاک و منسوجات برگزار شود.

 

قبله در ادامه توضیحات خود اشاره کرد : به دلیل اینکه سامانه شناسه کالا ذیل سامانه تجارت و در درگاه مشترک قرار گرفته؛ ساختارهای اخذ شناسه آن تغییر کرده؛ باید ذینفعان در جریان آن قرار بگیرند که بدانند از این به بعد با سامانه شناسه کالا چه طور کار کنند.

 

او گفت : براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرایند اخذ شناسه کالا رایگان است و به تبع برگزاری این دوره ها و آموزش ها نیز رایگان خواهد بود.

 

قبله درباره اینکه ذینفعان چه طور می توانند از برگزاری این دوره ها اطلاع کسب کنند گفت: دفاتر تخصصی و دفاتر زیر مجموعه دفتر صنایع نساجی، پوشاک وزارت صمت مسئول اطلاع رسانی این دوره آموزشی به زیر مجموعه های خود و بخش خصوصی هستند.

 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال